۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هوش مصنوعی در خدمت عملیات نظامی

رسانه‌های صهیونیست مدعی شدند که اسرائیل در حملات نظامی مرگبار از سیستم‌های هوش مصنوعی برای انتخاب اهداف خود برای انجام حملات هوایی و سازماندهی لجستیک استفاده می‌کند.

 

بلومبرگ گزارش داد رژیم اسرائیل از هوش مصنوعی برای انتخاب اهداف برای حملات موشکی و پهپادی استفاده می‌کند. به گفته این رسانه، رژیم صهیونیستی اولین بار در سال گذشته و در جریان درگیری نظامی با حماس از آن استفاده کرده است.

Capture1 65

نویسنده این مقاله مدعی شد که نیروهای دفاعی اسرائیل از مدلی به نام Fire Factory  استفاده می‌کنند و به داده‌های مربوط به حملات، انتخاب هدف و محاسبه بار مهمات مورد نیاز تکیه کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که این مدل می‌تواند حج عظیمی از داده‌ها را برای انتخاب اهداف برای حملات هوایی پردازش کند. این مقاله به عملیات احتمالی نیروی هوایی اسرائیل برای انهدام اهداف هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد.

این رسانه مدعی شد:« اسرائیل قبلا قدرتمندترین سلاح تاریخ بشریت را ساخته و آزمایش کرده است.»

در پایان ژوئن سال جاری، رئیس سرویس امنیت عمومی، رونن بار، گفت که شین بت در حال حاضر از هوش مصنوعی در فعالیت‌های خود از جمله برای تصمیم گیری و پیش‌بینی عملیات استفاده می‌کند. رئیس شین بت خاطرنشان کرد که برای نیازهای داخلی، این سرویس از یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند که از ChatGPT الگوبرداری شده است. بار گفت: «با کمک هوش مصنوعی، ما تهدیدات زیادی را برای امنیت ملی کشف کرده‌ایم.»

در عین حال، رئیس شین بت منکر این موضوع نشد که این فناوری جدید برای شهروندان کشور نیز خطرآفرین است. رئیس شین بت گفت: «این فناوری برای همه و همه جا در دسترس است. به عنوان مثال، تلاش ابرقدرت‌ها برای ایجاد قابلیت‌های هسته‌ای لازم بود. برای هوش مصنوعی، که پتانسیل تخریب آن کمتر از بمب‌های اتمی نیست، چیزی جز تلفن همراه و اتصال به اینترنت لازم نیست.»

 

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/60203

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراض تولیدکنندگان لبنیات به وزیر دارایی رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراضات در پشت لنز: اعتراض به اصلاحات قضایی اسرائیل در عکس‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *