۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بازداشت 19نفر در اعتراضات علیه اصلاحات

در جریان اعتراضات سراسری روز سه‌شنبه، دست‌کم 19 نفر بازداشت شدند.

 

براساس گزارش‌های رسیده در حال حاضر مذاکرات بین ائتلاف و اوپوزیسیون برای پیداکردن مصالحه‌ای درباره لایحه پیشنهادی جهت توافق هر دو طرف درحال برگزاری است.

درور سلی، کارآفرین فناوری و فعال جنبش اعتراضی فناوری پیشرفته، گفت: «تلاش‌های دولت برای تغییر دموکراسی اسرائیل، سرمایه‌گذاران را از خود دور کرده است و صنعت فناوری پیشرفته را نابود می‌کند.»

اعتراض
اعتراض علیه اصلاحات قضایی در تل آویو

وی ادامه داد:«این دولت ویرانگر همه‌چیز را نادیده می‌گیرد. نشانه‌ها، حاکی از تبدیل‌شدنِ اسرائیل، به یک دیکتاتوری منفور و فقیر که شغل و امنیت و درآمد را از ما گرفته، است.»

اپوزیسیون گفت که در صورت تصویب، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آزاد خواهد بود تا گالی بهاراو-میارا، دادستان کل را برکنار کند و جایگزین وی پس از آن به دادرسی کیفری علیه وی پایان خواهد داد.

این در حالی است که بر شدت اعتراضات افزوده می‌شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده 200 زن در مقابل دادگاه خاخام در حیفا تظاهرات کردند و برخی دیگر در تل آویو راهپیمایی کردند.

روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو تماس گرفت تا درباره قوانین قضایی و اعتراضات علیه اصلاحات قضایی بحث و گفتگو کنند.

اعتراض
جو بایدن و بنیامین نتانیاهو

طرفین تماس طولانی و گرمی داشتند و درباره تمرکز بر تقویت پیوند بین ملت‌ها، خنثی کردن تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی آن، گسترش دایره صلح و تلاش‌های مستمر برای کاهش تنش و تثبیت وضعیت رژیم‌صهیونیستی در یهودیه و سامره گفت و گو کردند.

لینک خبر: https://www.ynetnews.com/article/b1jm7iqq3#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

گالانت دست به دامن نظامیان شد

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش ارزش پولی اسرائیل ،شِکِل، در سایه اعتراضات مردمی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *