۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طلیب هم به موج تحریم سخنرانی هرتزوگ پیوست.

خانم طلیب به تحریم سخنرانی هرتزوگ “در همبستگی با مردم فلسطین” پیوست.

رشیده طلیب، نماینده کنگره سیاست‌مداران و وکیل اهل ایالات متحده آمریکا است. او عضو حزب دموکرات و همچنین عضو سابق مجلس نمایندگان میشیگان می‌باشد. با انتخاب او به عنوان نماینده مجلس نمایندگان میشیگان در سال ۲۰۰۹، اولین زن مسلمان این مجلس و همین‌طور اولین زن مسلمانی بود که به مجالس ایالتی کل آمریکا راه می‌یافت.

طلیب

او در سال ۲۰۱۸ برای پیوستن به مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از سوی حزب دموکرات و نشستن بر کرسی حوزه انتخابیه سیزدهم میشیگان نامزد شد و در انتخابات عمومی، به همراه ایلهان عمر اولین زنان مسلمانی شدند که به این مجلس راه یافتند. او همین‌طور اولین زن آمریکایی-فلسطینی است که به این مجلس راه می‌یابد. او عضو حزب سوسیال دموکرات آمریکا نیز می‌باشد.

خانم طلیب روز دوشنبه اعلام کرد که به سایر قانونگذاران حزب دموکرات در تحریم سخنرانی هرتزوگ قبل از جلسه مشترک کنگره در این هفته خواهد پیوست.

وی در توییتی نوشت: در همبستگی با مردم فلسطین و همه کسانی که از حکومت آپارتاید اسرائیل آسیب دیده اند، سخنرانی مشترک رئیس جمهور هرتزوگ در کنگره را تحریم خواهم کرد.

طلیب افزود: “من از همه اعضای کنگره که به حقوق بشر پای‌بند هستند می‌خواهم که به من بپیوندند.”

با اعلام این خبر، طلیب به نمایندگانی همچون ایلهان عمر ، جمال بومن و الکساندریا اوکاسیو-کورت در تحریم سخنرانی هرتزوگ پیوست. هر چهار نفر از اعضای به اصطلاح “جوخه دموکرات‌های مترقی” هستند که با حمایت ایالات متحده از اسرائیل مخالفت کرده‌اند.

طلیب مانند سایر قانونگذارانی که سخنرانی هرتزوگ را تحریم کرده اند، سابقه اظهارات ضد صهیونیستی دارد و در مصاحبه ای در سال 2019 مدعی شد که اعراب فلسطینی که قبل از تشکیل رژیم اسرائیل در قیمومیت انگلستان زندگی می‌کردند، پس از هولوکاست پناهگاه امنی برای یهودیان فراهم کردند.

مضاف بر این، سابقا وقتی از او در مصاحبه تلویزیونی پرسیده شد که آیا در هنگام رفتن به کنگره علیه کمک نظامی به اسرائیل رای می‌دهد یا خیر، پاسخ داد: یقینا خیر!

سال گذشته، طلیب اسرائیل را مسئول کشته شدن شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار الجزیره دانست که در جریان درگیری بین نیروهای ارتش اسرائیل و اعراب فلسطینی در جنین کشته شد.

طلیب
شیرین ابوعاقله خبرنگاری که بدست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

در آوریل گذشته، طلیب عضوی از 14 دموکراتی بود که از دولت بایدن خواستند اطمینان حاصل کند که بودجه مالیات‌دهندگان ایالات متحده از “پروژه‌های شهرک‌سازی اسرائیل” حمایت نمی‌کند و تعیین کند که طبق ” قانون Leahy” آیا کمک‌های نظامی ایالات متحده نقض قانون کنترل صادرات تسلیحات است یا خیر.

در تابستان 2019نیز، رژیم اسرائیل اعلام کرد که ورود طلیب و عمر را به دلیل حمایت آنها از BDS (جنبش بایکوت و تحریم صهیونیست) به اراضی اشغالی ممنوع کرده است.

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/374302

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراضات در پشت لنز: اعتراض به اصلاحات قضایی اسرائیل در عکس‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

روز مقاومت علیه اصلاحات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *