۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آمریکا خطاب به اسرائیل: اصلاحات را متوقف کن!

روز سه‌شنبه گفتگویی تلفنی بین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صورت گرفت. طرفین درباره اصلاحات قضایی و توقف شهرک‌سازی گفتگو کردند.

 

Capture1 70

در این گفتگو طرفین درباره قانون اصلاحات قضایی بحث و تبادل نظر کرند. بایدن در این گفتگو ضمن ابراز نگرانی از فضای ملتهب اراضی اشغالی از نتانیاهو خواست تا هرچه سریعتر قانون اصلاحات قضایی را متوقف کند.

یک روزنامه‌نگار آمریکایی در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر کرد، مدعی شد که شخصاً با «بایدن» رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده و جزئیات جدیدی را از گفتگوی بین بایدن و «نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از او شنیده است. به گفته وی، بیشتر صحبت‌های بین آن دو، درباره اصلاحات قانونی بود. بایدن از  نتانیاهو خواست تا زمان دستیابی به اجماع عمومی،‌ طرح اصلاحات قضایی را متوقف کند. پس از این گفتگوی 40 دقیقه‌ای، نتانیاهو با وزیر امورخارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا نیز دیدار و گفتگو کرد.

هدف بایدن از گفتن چنین حرفی این است که اگر این قانون متوقف نشود و اجماع گسترده‌ای حاصل شود، ممکن است دموکراسی در اسرائیل و همچنین روابط با ایالات متحده شکست بخورد، یا حتی ممکن است وضعیتی غیر قابل ترمیم به وجود آید. نتانیاهو نیز در پاسخ تصریح کرد که پس از تایید و در طول تعطیلات تابستانی کنست، او درباره توافق عمومی گسترده در اراضی اشغالی بحث و گفتگو خواهد کرد.

گفتگوهای بین آمریکا و اسرائیل نتایج شومی به دنبال خواهد داشت!

همچنین شب گذشته برخی از رسانه‌ها اداعا کردند که نتانیاهو به بایدن در مورد توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و غزه تعهد داده است، اما دفتر نتانیاهو این ادعا را تکذیب کرد. با این حال، بنابر گزارش‌هایی که برخی منابع آگاه از جزئیات گفتگو بین نتانیاهو و بایدن مدعی شده‌اند که اصلاحات قانونی تنها به صورت حاشیه‌ای و برای مدت بسیار کوتاهی مطرح شده و هیچ هدف دیگری پشت آن نیست!

بایدن با اشاره به شلوغی‌های اخیر در اراضی اشغالی به نتانیاهو تاکید داشت:«درگیری‌های اسرائیل و انعکاس آن در منطقه، روند پیشرفت منطقه‌ای را که آمریکایی‌ها که در تلاش برای ترویج آن هستند با مشکل مواجه می‌کند. هر دو طرف بر این واقعیت تاکید کردند که روابط اسرائیل و آمریکا گرم و دوستی بین دو کشور نزدیک است.» 

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.INN.CO.IL/NEWS/608186

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

منصور عباس: حاضریم به دولت نتانیاهو بپیوندیم

خواندن مطلب بعدی ←

زمان محاکمه نتانیاهو اعلام شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *