۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وزیر دفاع اسرائیل: آسیب رساندن به ارتش به نام عقاید سیاسی ممنوع است

هرزی هالوی، رئیس ارتش اسرائیل، اوایل روز سه‌شنبه در کنست هشداری جدی داد و خواستار «حفظ آمادگی و انسجام» شد.

هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در یک کمیته امور خارجی و امنیت در پارلمان اسرائیل، کنست، شرکت کرد و نسبت به آسیبی که ممکن است از نیروهای ذخیره مخالف اصلاحات قضایی ناشی شود، هشدار داد.

یوآو گالانت، در موزه ملی دریایی حیفا سخنرانی کرد و گفت: «آسیب زدن به ارتش اسرائیل به نام عقاید سیاسی ممنوع است». وی سپس از نیروهای ذخیره معترض به خدمت خود به دلیل اصلاحات قضایی خواست تا خدمت سربازی خود را از سیاست جدا کنند.

160 11zon

هالوی، رئیس نیروهای دفاعی اسرائیل گفت: “چالش‌های امنیتی ما را ملزم به آمادگی بالایی می‌کند، حفظ آمادگی و انسجام ضروری است. کسانی که خواستار اختلاف هستند به ارتش اسرائیل و امنیت کشور آسیب می رسانند.” او پیش از این از نیروهای ذخیره خواسته بود که از خودداری از انجام وظایف خود به عنوان نوعی اعتراض استفاده نکنند.

3741125
نیروهی هوایی ذخیره

روز یکشنبه، حدود 800 نفر از کهنه سربازان آژانس امنیت داخلی شین بت هشداری به یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ارسال کردند که اگر روند قانونی اصلاحات قضایی ادامه یابد، “خطری بزرگی برای امنیت اسرائیل به همراه خواهد داشت.”

این اخطار در قالب نامه‌ای با امضای «اعضاء سرویس امنیت عمومی برای دفاع از دموکراسی» ارسال شد. این در حالی رخ داد که تعداد بسیار زیادی از نیروهای ذخیره در اعتراض به پیشرفت اصلاحات قضایی ائتلاف از خدمت سرباز زدند.

 

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/defense/1689665629-idf-chief-anyone-calling-for-non-mobilization-harms-security-of-israel

→ خواندن مطلب قبلی

دستیار خاطی مهدکودک به تله افتاد

خواندن مطلب بعدی ←

منصور عباس: حاضریم به دولت نتانیاهو بپیوندیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *