۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نه به صلح؛ تجاوز 2 شهرک‌نشین‌ صهیونیست به کلیسای ارتدوکس

دو شهرک‌نشین مسلح صهیونیست روز پنج شنبه، به محوطه کلیسای ارتدکس در «کوه صهیون» در  قدس اشغالی یورش بردند و با انداختن پتو بر زمین اعلام کردند که در این مکان خواهند ماند.

Capture2 30

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که دو شهرک‌نشین صهیونیست در زمین‌های کلیسا روی زمین نشسته‌اند و اقلامی را با خود آورده و در آنجا مقیم شده‌اند و زمانی که یکی از مقامات کلیسا از آنها خواست که محل را ترک کنند،‌ این دو شخص شروع به فحاشی و توهین‌های نژادپرستانه به او کردند. آنها مدعی شدند که کوه صهیون برای قوم یهود است و هر چیز دیگری در آن غارت محسوب می‌شود!

Capture2 29

اسقف اعطا الله حنا، اسقف اعظم ارتدوکس،در واکنش به این اقدام گفت:«ما اخیرا شاهد اقدامات تحریک آمیز توسط مهاجمین در زمین‌های متعلق به کلیسا در قدس اشغالی و همچنین تهاجمات تحریک آمیز جدید به صومعه سنت الیاس در حیفا بوده‌ایم.»

وی در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: همه این اقدامات در چارچوب یک سیاست نژادپرستانه سیستماتیک است که مسیحیان، نمادهای مذهبی مسیحی و مردم فلسطین و مقدسات، موقوفات و نمادهای مذهبی آنها را که همگی مسیحی و اسلامی هستند را هدف قرار می‌دهد.

Capture3 15

اسقف اعظم حنا گفت: پدیده نژادپرستی و نفرت گسترده باید محکوم و تأیید شود که ما اینجا در سرزمین خود و در سرزمین خود خواهیم ماند و از صهیونیست، نژادپرستی و اعمال ناعادلانه ای که ما و مقدسات ما را هدف قرار می‌دهد، هراسی نخواهیم داشت.

او ادامه داد: ما مدافع حق و عدالت بوده‌ایم و خواهیم ماند و به هیچ وجه تسلیم نژادپرستی و فاشیسم و این تندروی‌ها نخواهیم شد که جز بر پایداری و پایبندی ما به تعلق به این سرزمین مقدس نخواهد بود.

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/80089

 

→ خواندن مطلب قبلی

لایحه‌ کاهش قدرت شاس در انتصاب خاخام‌های شهری

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی جدید: پیشی گرفتن گانتز از نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *