۳۰ شهریور ۱۴۰۳

راهپیمایی تا کنست

تقلای معترضین برای جلوگیری از تصویب لایحه معقولیت

معترضین آخرین تلاش‌های خود را برای جلوگیری از تصویب لایحه معقولیت به‌کار بستند و روز شنبه، تا کنست واقع در قدس اشغالی راهپیمایی کردند.

راهپیمایی
تصویری هوایی از راهپیمایی

جزئیات راهپیمایی

با اینکه منابع‌ رسمی آمار دقیقی از شرکت کنندگان این راهپیمایی ارائه نکردند، اما ویدئوهای تظاهرات گویای برگزاری تظاهراتی با بیش‌ از هزار نفر معترض است که نسبت به روز قبل جمعیت بیشتری را شامل می‌شود.

معترضین مناسک فرادای خود را در عصر جمعه متوقف کردند و با یک وعده غذایی عمومی، از شبات استقبال کردند. راهپیمایان شب را در محلی به‌ نام شورش، محدوده‌ای خارج از قدس اشغالی، سپری کردند و پس‌ از صرف صبحانه راهی پایتخت شدند.

بیش‌ از هزار نفر از سراسر اراضی‌اشغالی به این راهپیمایی پیوستند. این راهپیمایی در گرمای طاقت‌ فرسا بود و مسیر سخت انجام شد. صف معترضین تا چندین کیلومتر امتداد داشت، صدها نفر دیگر روی پل‌های مسیر پیاده‌روی تجمع کرده و معترضین را تشویق می‌کردند.

مردم گروه به گروه و شانه به شانه یکدیگر حرکت می‌کنند و موجب کندی عبور و مرور شدند. صدها خودرو کنار جاده‌های این منطقه پارک و توسط افرادی که به صفوف پیوسته‌اند و رها شده‌‌اند.
انتظار می‌رود که تا بعد از ظهر تعداد زیادی وسائل نقلیه و ده‌ها هزار نفر از مسیر قدس اشغالی به راهپیمایی بپیوندند.

گای شاهر، یکی‌ از شرکت‌کنندگان تظاهرات به خبرگزاری”YNET” گفت:« این راهپیمایی ادامه خواهد داشت. زیرا ما از سرنوشت کشورمان می‌ترسیم. قطعا این یک لحظه تاریخی است زیرا هر فرد نگران برای سرنوشت کشورش، به اینجا آمده است

این راهپیمایی عصر شنبه با تعداد انگشت‌شماری از مردم در تل‌آویو آغاز شد و مقابل کنست در قدس اشغالی به اوج خود رسید. سازمان‌دهندگان تظاهرات قصد دارند تا در ساچرگان چادر بر پا کنند و مدت نامعلومی در آنجا مقیم شوند.

علاوه‌ بر تظاهرات گسترده مردم مقابل کنست، انتظار می‌رود تا معترضین مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و خیابان کاپلان تل‌آویو تجمع کنند.
سازمان‌دهندگان اعلام کردند که شمار معترضین در شهر ساحلی نتانیا، پایگاه اصلی حزب لیکود، در حال افزایش است.

اعتراض سراسری با شعار «ما اجازه نخواهیم داد که (نتانیاهو) خانه‌مان را نابود کند.» درحال برگزاری است و مردم در ماه مارس که یکی‌ از گرم‌ترین ماه‌های سال است راهپیمایی اعتراض‌آمیز می‌کنند و در راهپیمایی 37 مایلی شرکت می‌کنند. همچنین چند تن از قانونگذاران مخالف اصلاحات نیز به این راهپیمایی پیوستند از جمله یش عتید، میراو کوهن، اورنا باردیوای.

روز جمعه تعداد معترضین به 10000 نفر افزایش یافت. شرکت‌کنندگان در 9 مایلی قدس اشغالی در تقاطع شورش همزمان با غروب آفتاب متوقف شدند و برای مراسم شبات اردو زدند. پس از ورود به شورش، معترضین در هر سنی مراسم شبات کابالات را همراه با شام برگزار کردند.

راهپیمایی
اعمال شبات در راهپیمایی

حامیان از سراسر اراضی اشغالی به مردم مواد غذایی می‌رساندند تا جایی‌که سازمان‌دهندگان درخواست کردند تا از آوردن غذا خودداری کنند.
کوبی شبتای، رئیس پلیس اسرائیل، بعدازظهر پنجشنبه با یکی‌ از رهبران معتضرین دیدار کرد و طی بیانیه‌ای گفت که مجریان قانون به برگزای تظاهرات اجازه می‌دهند اما به معترضان هشدار داد که هرگز بزرگراه را مسدود نکنند.
ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی گفت که به شبتای دستور داده‌ است که فورا بزرگراه 1 را رفع انسداد کند و مانع کندی عبور و مرور شود.

راهپیمایی
عصر جمعه و آغاز مراسم شبات

پلیس معترضانی‌ را که بزرگراه اصلی ایالون را در مسیر تل آویو مسدود کرده بودند با ماشین‌های آب‌پاش و سایر وسایل متفرق کننده شورش، سرکوب کرده است. بن‌گویر به طور مداوم مجریان قانون را تحت فشار قرار داده است تا رویکردی سختگیرانه نسبت به مردم اتخاذ کنند.

اوایل روز جمعه بیش از 400 خلبان طی نامه‌ای اعلام کردند که در اعتراض به اصلاحات از وظیفه داوطلبانه خود امتناع می‌کنند. صدها تن از نیروهای ذخیره از شاخه‌های دیگر ارتش نیز گفته‌اند که دیگر داوطلب نخواهند شد.

معترضان ضد اصلاحات امیدوارند که گالانت برای توقف دولت فراخوانی صادر کند.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/thousands-of-protesters-march-to-knesset-in-effort-to-stop-passage-of-overhaul-bill/

→ خواندن مطلب قبلی

ترفیع درجه به جنازه افسر زن

خواندن مطلب بعدی ←

جنین‌های اشتباهی محصول بیمارستانی در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *