۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جنین‌های اشتباهی محصول بیمارستانی در اسرائیل

وزارت بهداشت به یک بیمارستان خصوصی دستور داد پس از رسوایی‌های به بارآورده در زمینه  IVFفعالیت خود را کاهش دهد.

فعالیت واحد IVF بیمارستان خصوصی Assuta در تل‌آویو پس از اختلاط جنینی که در بیمارستان ریشون لتسیون هم رخ داد، محدود و تحت نظارت قرار گرفت.

پس از برگزاری جلسه صبح پنجشنبه وزارت بهداشت با مقامات بیمارستان  آسوتا در رامات هاهایال تل‌آویو، وزارت بهداشت دستور داد که واحد لقاح آزمایشگاهی باید فعالیت خود را کاهش دهد و بیمارستان باید یک کارشناس ارشد خارج از مرکز پزشکی را برای نظارت بر آنچه انجام می‌شود، جهت کمک به به‌روزرسانی رویه‌ها و اجرای آن‌ها و گزارش دادن به مدیریت ایمنی و فرهنگ بیمارستان منصوب کند.

دکتر هگر میزراخی، رئیس بخش پزشکی این وزارتخانه که جلسات و همچنین بررسی عمیق اختلاط در تحویل جنین را انجام داد، مجموعه‌ای از داده‎ها از جمله قصور اداری در زمینه ایمنی درمان را بررسی کرد. او گفت که ناکامی‌های این واحد به دلیل فرهنگ سازمانی ضعیف و حجم بالای کار در واحد IVF است.

کاهش فعالیت در واحد شامل ممنوعیت تا اطلاع ثانوی از انجام بیش از 25 عمل (استخراج تخمک و بازیابی جنین) در یک روز کاری است. پس از رسیدن به حد مجاز، پذیرش بیماران جدید در واحد باید بلافاصله متوقف شود.

علاوه بر این، کار واحد، از جمله در آزمایشگاه آن، باید درهای خود را تا ساعت 11 شب ببندد.

در سال‌های اخیر، افزایش شدید تعداد درمان‌های IVF در موسسات پزشکی خصوصی اسرائیل وجود داشته است که نیاز به افزایش و اطمینان از مکانیسم‌های مورد نیاز برای حفظ کیفیت و ایمنی درمان در این سیستم، و به‌ویژه در موضوعات حصول اطمینان از شرایط کاری، وضعیت پرسنل و زیرساخت‌های مناسب را افزایش داده است. درمان های IVF درآمد قابل توجهی را برای بیمارستان‌های خصوصی فراهم کرده است.

رسوایی مکرر: بیمارستان به اشتباه چندین بار از اسپرم و تخمک اشتباه استفاده کرد.

چند ماه پیش، کودکی که در واحد IVF در رامات هاهایال حامله شده بود، مشخص شد که ارتباط ژنتیکی با پدرش ندارد و این نگرانی را به وجود آورد که بیمارستان نمونه‌های اسپرم افراد را در طول فرآیند IVF باهم جابه جا کرده است.

بیمارستان

زوجی که در سال 2018 توسط بیمارستان Assuta عمل IVF انجام دادند و اخیراً آزمایش ژنتیکی را در یک مرکز پزشکی خارج از اسرائیل انجام دادند، و برای دریافت نتیجه آزمایش با آن‌ها تماس گرفتند. این آزمایش نشان داد که ظاهراً هیچ ارتباط ژنتیکی بین نوزاد و پدر وجود ندارد! و این بدان معناست که نمونه اسپرم پدر، ممکن است با نمونه اسپرم شخص دیگری مخلوط شده باشد.

آخرین مورد مشکوک اختلاط در طول فرآیند IVF حدود یک سال پس از آن رخ داد که زنی که این فرآیند را در یکی دیگر از واحدهای IVF خصوصی آسوتا انجام داده بود، پیدا شد که نوزادی را حمل کرده و به دنیا آورد که فرزند بیولوژیکی او نبود. این زن که برای نجات نوزاد تحت عمل جراحی خطرناکی قرار گرفت و پس از آن مداخله جراحی نیز انجام شد،

این وزارتخانه سپس این رسوایی را مورد بررسی قرار داد و دریافت که “در این مکان ملاحظات اقتصادی بر اصول اساسی حفظ کیفیت و ایمنی درمان ارجحیت دارد.”

لینک خبر: https://www.jpost.com/health-and-wellness/pregnancy-and-birth/article-751791

→ خواندن مطلب قبلی

راهپیمایی تا کنست

خواندن مطلب بعدی ←

آخرین قرائت لایحه معقولیت در کنست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *