۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراضات دراماتیک اصلاحات قضایی اسرائیل با فراخوان برای اعتصاب عمومی ادامه دارد

پس از تصویب قانون محدود کردن قوه قضاییه اسرائیل، 18 تظاهرکننده دستگیر و 19 اسرائیلی به بیمارستان فرستاده شدند. همچنین 10 افسر پلیس نیز زخمی شدند.

.پس از تصویب لایحه «استاندارد منطقی»، اعتراضات علیه اصلاحات قضایی اسرائیل تا اواخر شب دوشنبه و صبح سه‌شنبه ادامه یافت که منجر به درگیری شدیدی بین تظاهرکنندگان و پلیس شد

به گفته مقامات اسرائیلی، 18 تظاهرکننده به دلیل حمله به پلیس، آتش زدن و شورش دستگیر شدند. در جریان تظاهرات ده افسر زخمی شدند.

بر اساس داده‌های سازمان‌های معترض، 32 تظاهرکننده تحت درمان پزشکی قرار گرفتند که شامل مراقبت در محل می‌شود و 19 نفر از آنها مجبور شدند به بیمارستان منتقل شوند.

230
معترضان اسرائیلی در جریان تظاهرات علیه لایحه اصلاحات قضایی اسرائیل در شهر ساحلی تل آویو توسط پلیس به دلیل درگیری های خشونت آمیز دستگیر شدند.

 

از همه مهمتر، سه تظاهرکننده در دوشنبه شب عمداً با یک خودرو برخورد کردند که خوشبختانه جراحات جزئی داشتند. راننده که از محل متواری شده بود به سرعت دستگیر و بازداشت شد.

در اورشلیم، درگیری‌ها در شب میان مخالفان و حامیان اصلاحات رخ داد، جایی که هزاران تظاهرکننده در اوایل روز برای ابراز عقیده خود در مورد محدود کردن «معیار معقولیت» قوه قضاییه جمع شده بودند که پلیس توانست شورشان را متفرق کند.

کاخ سفید به این رویدادها واکنش نشان داد و از دولت اسرائیل خواست “از حق تظاهرات محافظت کند.” اعراضات در طول شب ادامه یافت و چندین نفر در یکی از پارک‌های عمومی پایتخت در بیرون از مجلس «خیمه‌های اعتراضی» برپا کردند.

بامداد امروز نیز، انجمن پزشکان اسرائیل اعلام کرد که کارکنان وزارت بهداشت امروز در مقابل مقر هیستادروت، اتحادیه ملی کارگران، تظاهرات خواهند کرد تا از آن بخواهند “در برابر ویرانی کشور اقدام کند.” سپس به سمت موزه تل آویو راهپیمایی خواهند کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب متعهد شد که “به تلاش برای مذاکره و دستیابی به توافقات ادامه دهد.

بنی گانتز، وزیر دفاع سابق اسرائیل، رئیس حزب وحدت ملی، گفت که این کشور در واقع با یک “خطر فوری” مواجه است و از نیروهای ذخیره خواست به حفاظت از کشور ادامه دهند. هرزی هالوی، فرمانده ارتش اسرائیل پیشتر روز یکشنبه هشدار داد که اگر ارتش “قوی و منسجم” نباشد، دولت یهود “به عنوان یک ملت در منطقه وجود نخواهد داشت.”

 

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/society/1690268273-israeli-judicial-reform-protests-continue-after-first-bill-with-calls-for-general-strike

→ خواندن مطلب قبلی

نه به معقولیت / تصویب بند جنجالی لایحه اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

اعتصاب پزشکان در اعتراض به اصلاحات قضایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *