۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتصاب پزشکان در اعتراض به اصلاحات قضایی

پزشکان سیستم بهداشت عمومی اسرائیل امروز در اعتراض به قانون لغو«برهان معقولیت» در کنست به مدت یک روز اعتصاب کردند.

پزشکان امروز ساعت 10 صبح در مقابل اتحادیه پزشکان دست به اعتصاب زدند. دولت نیز خواستار صدور حکم علیه اعتصاب شد. انجمن پزشکی از اعتصاب اتاق‌های اورژانس در تمامی بیمارستان‌ها به‌جز بیمارستان‌ها و کلینیک‌های اجتماعی قدس اشغالی خبر داد.

پزشکان معترض
پزشکان معترض

اعتصاب پزشکان و کادر درمانی رژیم صهیونیستی از وضعیت پیچیده این رژیم خبر می‌دهد. اکثر موسسات و درمانگاه‌های سرپایی بیمارستان‌ها تعطیل می‌ماند و نوبت‌های از پیش تعیین شده نیز هم لغو می‌شوند. با این حال، بیماران سرطانی، بیمارانی که نیاز به دیالیز دارند و بیمارانی که در موسسات قلب هستند، تحت درمان باقی می‌مانند.

  • قسمت‌هایی که در اعتصاب شرکت کردند:

پزشکان در بخش‌های بیمارستان به استثنای رانندگان؛ جراحی‌های از پیش تعیین شده؛ کلینیک‌های سرپایی در بیمارستان‌ها؛ پزشکان بیمه درمانی – عمدتا کارمندان کلالیت؛ دفاتر بهداشت؛ کلینیک‌های روانپزشکی

پزشکان معترض
پزشکان معترض
  • مراکزی که به کار خودشان ادامه می‌دهند:

بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در اورشلیم؛ آی سی یو؛ اورژانس و تروما؛ اتاق زایمان و زنان؛ خدمات دیالیز؛ اندوسکوپی؛ پزشک عمومی؛ مراکز روانپزشکی؛ درمان‌های تشنج الکتریکی؛ جراحی‌ها؛ قلب و عروق

گروه واتس‌اپ پزشکان
گروه واتس‌اپ پزشکان

در راستای این حرکت، بیش از 1000 تن از پزشکان از قبل در گروه واتس‌اپی عضو شده بودند تا از اعتصاب مطلع شوند. این اعتصاب پیامدهای جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت چرا که با سلامتی ساکنین اسرائیلی ارتباط مستقیم دارد.

اگر هرچه زودتر جلوی این اعتصاب گرفته نشود، سیستم بهداشتی اسرائیل تبدیل به یک سیستم بهداشتی غیر معقولانه و جهان سومی می‌شود، مضافا اینکه امید به زندگی از بین خواهد رفت.

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.YNET.CO.IL/HEALTH/ARTICLE/HJM97BHCH

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراضات دراماتیک اصلاحات قضایی اسرائیل با فراخوان برای اعتصاب عمومی ادامه دارد

خواندن مطلب بعدی ←

گشت‌زنی نیروی نخبه حزب‌ الله در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی + فیلم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *