۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موضع خریدی‌ها درباره تصویب قانون اصلاحات قضایی

دو حزب بنیادگرای یهدویت توراه و شاس، صبح امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای موضع خود را درباره روند ادامه قانون اصلاحات قضایی و قوانین مد نظر ایشان برای رسیدگی، اعلام کردند.

Capture2 35

  • شاس: «مسئولانه‌تر رفتار کنید!»
  • یهدویت توراه: «ما برای پیش برد و تقویت قانون اصلاحات قانونی با شما متحد نشدیم!»

منابع عبری گزارش دادند: در سرمقاله صبح امروز در وب سایت رسمی آگودات اسرائیل، موضع این حزب اعلام شد. در این بیانیه آمده است که یهودیت توراه به منظور اصلاح وضعیت یشیواها به ائتلاف پیوسته است نه پیشرفت اصلاحات قانونی!

در روزنامه Betone وابسته به حزب آگودات اسرائیل، با اشاره به قانون سربازی اجباری، نوشته شده است: «یهودیت توراه امیدوار است که ائتلاف در مورد “پرنده روح ما” رأی دهد.»

در این مقاله، ضمن اشاره به لایحه بنیاد مطالعه تورات که دیروز منتشر شد، آمده است: «اگر دادگاه عالی مکرراً موانعی را برای هر لایحه قانونی که با موضوع مربوط به “پرنده روح ما” پیشنهاد می‌شد، مطرح نمی‌کرد، یهودیت توراه نیازی به افزودن قوانین حمایتی نداشت.»

همچنین درباره این لایحه در سرمقاله بیتون نوشته شده بود: «بله! ما هدفی آشکار و روشن داریم: هدف ما مشخص شدن وضعیت اعضای یشیوا بر اساس قانون است. ما خواهان اضافه کردن قوانین حمایتی بیشتر نیستم، فقط یک هدف را دنبال می‌کنیم: پایان دادن به وضعیت سربازی کسانی که کار آنها آموختن تورات است.»

در ادامه آمده است: خریدیم نسبت به رأی‌دهندگان خود متعهد است و از سویی به توافق و سازش نیز تمایل دارد. آنها تمایلی به مبارزه ندارند.»

در ادامه با تأکید مجدد بر موضوع قانون سربازی اجباری آمده است: «خواسته ما پایبندی به قوانینی است که طی 75 سال اجرا شده است. ما معتقدیم یادگیری تورات برای قوم یهود الزامی است و از این رو کسانی که وظیفه آنها مطالعه تورات است باید از خدمت سربازی اجباری معاف شوند.»

موضع حزب شاس نیز تأکید بر رفتار مسئولانه‌تر از سوی کابینه بود. در بیانیه این حزب آمده است: اصلاح سیستم قضایی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است و حزب شاس بهای سنگینی بابت حمایت از این قانون متحمل شده است. اما فراموش نکنیم اصرار بر انجام و اجرای یک قانون بدون در نظر گرفتن نظر مخالفین کاملا نابخردانه است.»

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: نادیده گرفتن نظر و آراء مردم و مخالفان، راه حل مشکلات نیست زیرا ما یک جامعه هستیم. واقعیت این است که باید مسئولانه‌تر رفتار کرد و به عملکرد صحیح در لحظه ملزم بود.»

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2023_q3/Article-a6afdb8b4ae8981027.htm?sCh=7bd56f39402f1810&pId=173193421&partner=lobby

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

دانشجوی یشیوا در حال سرقت مهمات دستگیر شد

خواندن مطلب بعدی ←

درگیری در نابلس/ صهیونیست‌ها در یورش به نابلس جوان فلسطینی را به شهادت رساندند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *