۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نوسانات بازار سهام و قیمت شِکِل

ارزش سهام که پس از تصویب قانون اصلاحات قضایی در دو روز اخیر دچار نواسان شده بود،‌ افزایش یافت.

معاملات در بورس اوراق بهادار پس از افت شاخص‌های اصلی در دور وز گذشته با افزایش آغاز شد. در بازار ارز، دلار دیروز افزایش قیمت داشت و نرخ نمایندگی آن به 3.71 رسید ولی امروز نرخ آن با کاهش روبه‌رو شد و به 3.68 رسید.

روز گذشته شاخص مالی تل‌آویو 4.25% از ارزش خودرا از دست داد و شاخص بانک نیز 4.79% کاهش یافت.

بازار سهام اسرائیل
بازار سهام اسرائیل

درگزارشی ویژه، آژانس رتبه بندی نوشت:«این خطر وجود دارد که تنش‌های سیاسی-اجتماعی ادامه پیدا کند و بر اقتصاد تاثیر منفی بگذارد. حجم سرمایه‌گذاری اسرائیل در فناوری‌های پیشرفته به پایین‌ترین حد خود در 4 سال گذشته رسیده است.»

حتی قبل از این گزارش، بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی هشدار داده بود که شاهد عدم اطمینان در چشم‌انداز اقتصاد اسرائیل در ماه‌های پیش رو هستند. در حال حاضر وضعیت پیچیده‌تر و خطرناک‌تر شده است. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در اقتصاد اسرائیل سرمایه‌گذاری کنند باید تا زمانی که شرایط کشور تثبیت شود، احتیاط کنند

بازار سهام اسرائیل
بازار سهام اسرائیل

نکته قابل توجه این است که نرخ دلار و همچنین بازارهای سهام در طول روز معاملاتی، دستخوش تغیرات دائمی هستند و تا پایان روز بسته به اتفاقاتی که رخ می‌دهد، دستخوش تغییرات خواهند بود.

 

لینک خبر:http://HTTPS://WWW.MAKO.CO.IL/NEWS-MONEY/2023_Q3/ARTICLE-5A6083FBDC09981027.HTM?SCH=31750A2610F26110&PID=173113802

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

آیزنکوت: گالانت باید استعفا کند/ انتقاد شدید وزیر دفاع سابق به وزیر دفاع فعلی

خواندن مطلب بعدی ←

دانشجوی یشیوا در حال سرقت مهمات دستگیر شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *