۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پوسترهای هنری در خدمت اعتراضات

ده‌ها پوستر هنری با انگاره «مشت» به نشانه اعتراض به اصلاحات قضایی در امتداد خطوط آیالون آویخته شد.

این نمایشگاه هنریِ اعتراضی پیش از این در حاشیه بزرگراه 38 نیز برپا شده بود. پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تمام جاده‌های اراضی اشغالی را طی کند و هنرمندان بیشتری را به آن بپیوندد.

نویسنده این گزارش در واکنش به نصب پوسترهای هنری نوشت: وقتی اسلحه‌ها غرش می‌کنند، الهه‌ها ساکت نیستند!

بعد از تصویب لایحه اصلاحات قضایی در هفته گذشته، مردم در آیالون تظاهرات کردند. آنها ضمن راهپیمایی، پوسترهای «مشت» که توسط هنرمندان اراضی اشغالی به تصویر کشیده شده بود را در امتداد خطوط آیالون آویزان کردند.

Capture1 104

در میان پوسترها، پوسترهای مشهور و برنده جایزه هنر اسرائیل، همچون یاکوف دورچین، هنرمندان زویا چرکاسکی، سارا بنینگا و غیره دیده می‌شد. این نمایشگاه هنری آمیخته با اعتراض که 100 متر طول و 8 متر ارتفاع دارد،”نقاشی مشت من” نامیده شد.

برگزارکنندگان این نمایشگاه اعلام کردند: این دولت از زمان آغاز به کار خود مشغول نابودی همه اصول دموکراتیکی است که کشور بر آن استوار است. هرج و مرجی که آنها در همه عرصه‌های زندگی ایجاد می‌کنند، ایجاب می‌کند که ما، هنرمندان، مردان و زنان فرهنگ، به یاد داشته باشیم که ریشه‌های ما بر پایه عدالت، آزادی و برابری است. هنر به ما اجازه می‌دهد که این ارزش ها را به صورت ملموس بیان کنیم.

Capture2 43

در میان نقاشی‌هایی که روی پوسترها به چشم می‌خورد، کلماتی از اعلامیه استقلال دیده می‌شد که اعتراض و مشت آنها را بیان می کرد.

گفتنی است «مشت» نماد جهانی مقاومت و اعتراض است و سال‌ها جنبش‌ها و افرادی که اعتراض می‌کنند، آن را به عنوان نماد اعتراض برمی‌گزینند.

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/culture/art/article/14427634

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

میزبانی اسرائیل از «زرون»،‌ بدنام‌ترین متهم مکزیکی

خواندن مطلب بعدی ←

بحران امنیتی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *