۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بازپرداخت وام مسکن کابوس اسرائیلی‌ها

آمارهای ناامیدکننده: بسیاری از زوج‌ها به سختی می‌توانند از عهده بازپرداخت ماهانه وام مسکن برآیند .

بر اساس آمار تازه منتشرشده توسط یکی از بانک‌های اسرائیل، در ماه ژوئن، افزایش 17 درصدی در به تعویق افتادن بازپرداخت وام‌های مسکن طی سه ماه گذشته وجود داشته که همین امر منجر‌ به آسیب دیدن چشم‌گیر رتبه اعتباری این بانک در بلندمدت شده است؛ و طبیعتا برای آن بازگشت به شرایط پایدار گذشته بسیار دشوار خواهد بود.

این مبلغ، معادل 2.7 میلیارد شِکِل می‌باشد. این ارقام سرسام‌آور آیینه تمام‌نمایی از اوضاع بد اقتصادی مردم اسرائیل می‌باشد.

نوفر یعقوب، رئیس انجمن مشاوران مسکن می‌گوید: «یک مورد نگران‌کننده‌تر این است که آمار زیادی از این افراد در حال حاضر در بانک اسرائیل به طور رسمی ثبت نشده است؛ و این بدان معناست که مطمئناً بسیاری از مردم در مضیقه هستند و باید راه‌‌حل‌هایی برای کمک به آنها پیدا شود.

وام مسکن

یعقوب همچنین توصیه می‌کند: “هنگامی که در بازپرداخت ماهانه وام مسکن مشکل دارید، باید به بانک مراجعه کنید یا قبل از بازپرداخت وام مسکن، گزینه‌ها را بررسی کنید. زیرا به محض اینکه اقساط وام مسکن فردی به تعویق بیفتد، رتبه اعتباری وی در وام مسکن آسیب می‌بیند؛ و در درازمدت اعتمادسازی و دریافت تسهیلات بیشتر برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.

اوحد دانوس، رئیس سابق اتاق ارزیابی‌کنندگان توضیح می‌دهد: “پر واضح است که در شرایطی که همه چیز گران‌تر شده است، بزرگ‌ترین هزینه خانوار (مسکن) نیز افزایش می‌یابد و منجر به وضعیت ورشکستگی موقت می‌شود.”

وی در تشریح وضعیت بازار مسکن گفت: حجم معاملات کاهش یافته،اما قیمت‌ها کمتر نمی‌شود، معاملات کاهش پیدا کرده است زیرا فروشندگان قیمت‌ها را پایین نمی‌آورند و افراد کمتر خرید می‌کنند، همه منتظر یک معجزه هستند.

یاکوف خاطرنشان کرد: اگر در گذشته شرایط وام مسکن را برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم تسهیل می‌کردیم امروزه شاید خیلی از این فجایع به بار نمی‌آمد. واقعیت این است که مردم زیادی در بازپرداخت وام‌های کوتاه مدت خود نیز با مشکل مواجه هستند.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-money/real_estate/Article-8b7cbfba756a981026.htm?sCh=adbcb2eb226bb110&pId=173113801&partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو در تنگنای قانون، سهم‌خواهی احزاب خریدی

خواندن مطلب بعدی ←

نگاهی به سیاست‌های کنونی اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *