۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مبارزه با چند همسری بادیه نشینان

روز دوشنبه، کمیته بادیه‌نشینان رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با تعدد زوجات، برخی خانوار را از اعطای زمین و تسهیلات محروم کرد.

پیشنهاد تغییر نحوه تخصیص زمین به جوامع بادیه نشیت توسط آمیچای چیکلی، وزیر برابری اجتماعی و یاریو لوین، وزیر دادگستری ارائه شد.

تاکنون خانواده‌های بادیه‌نشنین و ساکنین روستاهای ناشناخته در اسرائیل زمین و کمک‌های مالی دریافت می‌کردند اما به‌گفته قانون‌گذاران، این امر برای تعدد زوجات انگیزه ایجاد می‌کند.

چند همسری فقط  برای یهودیان

درحالی‌که اسرائیل برای منافع و حقوق همجنس‌بازان دست و پا می‌زند و در کنست به نفع ‌آنها قانون تصویب می‌کند، چندهمسری در اراضی اشغالی جرم است و خلاف قانون به‌شمار می‌رود. البته که این قانون شامل همه نمی‌شود و فقط مردان یهودی اجازه دارند تا بیش‌از یک زن اختیار کنند. بادیه‌نشنیان نیز که طبق روال و به‌طور معمول چندهمسری در فرهنگشان رواج دارد؛ از امکانات و کمک‌های مالی از جمله زمین محروم می‌شوند تا از این کار منصرف شوند.

این پیشنهاد به‌تازگی تصویب شده‌ و بلافاصله اجرا می‌شود. بدین صورت که میزان زمین و مبلغی که یک خانواده بادیه‌نشین دریافت می‌کند، صرف نظر از تعداد همسران مرد خانواده محاسبه خواهد شد.‎

همسری

اولویت مبارزه با چند همسری است

آمیچا چیکلی، رئیس توسعه بادیه نشینان گفت:« از روزی که من این مسئولیت را پذیرفتم، دولت را مجبور کردم تا مبارزه با چندهمسری را در اولویت خود قرار دهد.»

لوین گفت:«این اقدام به مبارزه با چندهمسری و پیامدهای آن کمک می‌کند.»

سازمان غیردولتی راستگرا به نام regavim که از پیش مخالفت خود را با تعدد زوجات بادیه نشینان ابراز کرده بود، این قانون را گامی مهم در بازگرداندن قانون نِگِو تلقی کرد.»

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-753175

→ خواندن مطلب قبلی

نگاهی به سیاست‌های کنونی اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

نزاع لیکود با دیوان عالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *