۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موشه آربل محبوب ترین فرد خریدی در کنست

500
موشه آربل وزیر کشور اوایل ماه جاری برای جلسه کابینه به دفتر نخست وزیری در اورشلیم می آید.

Translation is too long.

to

وزیر بهداشت و وزیر کشور موشه آربل (شاس) در نظرسنجی اخیر “شاخص متحد کننده” که به سفارش سازمان غیرانتفاعی Derech Shira Banki انجام شد، به عنوان محبوب ترین سیاستمدارمذهبی اسرائیل شناخته شد. این نظرسنجی با هدف سنجش نحوه تلقی افکار عمومی اسرائیل از سیاستمداران به عنوان چهره های متحد کننده یا تفرقه افکن و مناسب بودن آنها برای نقش های رهبری انجام شد و حمایت برجسته آربل در بخش  ارتدوکس حتی از بازیکنان کهنه کار مانند آریه دری، رئیس حزب و موشه گافنی از یهودیت متحد تورات پیشی گرفت.
بر اساس این نظرسنجی، تعهد آربل به میانه روی و زبان غیر تهاجمی باعث تحسین رای دهندگان ائتلاف شده است، تا آنجا که امتیاز چشمگیر 77 را به دست آورد و او را به عنوان دومین رتبه برتر در میان این گروه قرار داد. شایستگی او برای رهبری، با نمره قابل توجه 80، نشان دهنده نفوذ فزاینده او در سیاست اسرائیل است.

 

پاسخ دهندگان مذهبی، حمایت قاطع خود را از آربل ابراز کرده اند و به او امتیاز استثنایی 90 در مورد مسائل مربوط به وحدت داده اند. در درون حزب لیکود، آربل نیز از حمایت زیادی برخوردار شد و رای دهندگان به او نمرات بالاتری نسبت به چند وزیر برجسته لیکود دادند. این اعداد نشان دهنده اشتهای فزاینده برای رهبرانی است که وحدت و فراگیری در جامعه اسرائیل را در اولویت قرار می دهند.

فراتر از جذابیت او به عنوان یک شخصیت متحد، شایستگی وزیر آربل برای رهبری با امتیاز قابل توجه 80 به رسمیت شناخته شد. این تمجید گواهی بر شایستگی و چشم انداز او برای هدایت کشور در دوران چالش برانگیز است. از آنجایی که مردم اسرائیل به دنبال رهبرانی هستند که بتوانند شکاف ها را از بین ببرند و گفت و گوی سازنده را تقویت کنند، محبوبیت موشه آربل یک چراغ امیدوارکننده از امید است.

موشه آربل کیست؟

آربل، خاخام خریدی و سیاستمدار اسرائیلی است. پیش از خدمت در واحد فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل، در یشیوای “نحلات دیوید” به تحصیل تلمود و شریعت یهودی مشغول بود. پس از انتصاب وی به عنوان خاخام، تحصیلاتش را در رشته حقوق در کالج اونو دنبال کرد و نهایتا به عنوان کارآموز حقوقی و دادستان نظامی مشغول به کار شد. سوابق اجرایی آربل شامل مدیریت مؤسسه “کتر شالوم”، مشاوره حقوقی حزب شاس و سرپرستی موقت وزارت امور مذهبی بوده است. او در سال 2019 به عضویت کنست در آمد و هم اکنون وزیر بهداشت دولت کنونی اسرائیل است.

عواملی که او را محبوب می کند این واقعیت است که او را یکی از “سیاستمداران جدید خریدی” می دانند: جوان تر، مدرن تر و با تحصیلات آکادمیک بالاتر.

شاخص Unifier بینش های ارزشمندی را در مورد درک عمومی از شخصیت های سیاسی ارائه می دهد و جامعه ای هماهنگ تر و همدل تر را در میان یک بحران چالش برانگیز تقویت می کند. کار ستودنی Derech Shira Banki در ترویج اعتدال و مدارا در سراسر جامعه اسرائیل با یافته های این نظرسنجی تقویت شده است. این شاخص تغییر به سمت گفتمان سازنده تر و وحدت بخش در میان مقامات منتخب را تشویق می کند و زمینه را برای جامعه ای منسجم متحد فراهم می کند.

→ خواندن مطلب قبلی

پرسه‌زنی هرتزی هالوی، رئیس کل ستاد ارتش اسرائیل در مرزهای لبنان + فیلم

خواندن مطلب بعدی ←

بررسی اصلاحیه «قانون ناتوانی» در دیوان عالی رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *