۳۰ شهریور ۱۴۰۳

فروش غیرقانونی سیستم هک اسرائیلی به پاکستان

به‌گزارش خبرگزاری هاآرتص، شرکت سلبریت اسرائیل یک سیستم هک تلفن‌همراه را به پاکستان فروحته است.

بر اساس اعلام وب‌سایت شرکت Cellebrite، این کمپانی سیستمی را تحت‌ عنوان دستگاه استخراج قانونی عمومی (UFED) تولید می‌کند که به مجریان قانون اجازه می‌دهد تا به اطلاعات تلفن‌های هوشمند حفاظت‌شده، هواپیماهای بدون سرنشین، سیم کارت‌ها، کارت‌های SD، دستگاه‌های جی پی اس و… دسترسی داشته‌باشند.

براساس قوانین شرکت، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم،استفاده یا فروش این سیستم به کشور‌های تحریم شده ازجمله پاکستان ممنوع است. اما گزارش های خبرگزاری هاآرتص حاکی‌ از آن است که یک شرکت تابعه در سنگاپور، تا سال 2019 این محصولات را به شرکت‌های پاکستان و آژانس تحقیقات فدرال این کشور(FIA) می‌فرخته است.

سیستم

این کمپانی ضمن تکذیب این خبر نوشت:«این شرکت محصولی را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به پاکستان نمی‌فروشد.» اما هیچ توضیحی در پاسخ به اسناد منتشرشده، ارائه نکرد.

برخی‌ از این سیستم‌های اسرائیلی در کشورهایی که به‌دلیل نقض حقوق بشر محکوم شدند یا در لیست تحریم قرار دارند، به‌فروش رسیدند. در اوایل امسال یک خبرگزاری گزارش داد که شماری‌از نرم‌افزار و ابزارهای جاسوسی ازجمله سامانه‌های شرکت سلبریت به بنگلادش فروخته شده‌است.

سیستم

روابط دیپلماتیک پاکستان و اسرائیل

گفتنی است پاکستان و اسرائیل فاقد روابط رسمی هستند، اما گزارش‌هایی مبنی بر اینکه طی هفته گذشته مذاکرات محرمانه‌ای بین پاکستان و اسرائیل صورت گرفته‌، منتشر شده است. سال گذشته، رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که هیئت‌های دیپلماتیک پاکستان و اندونزی هر دو برای دیدارهای محرمانه، به اراضی اشغالی سفر کردند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-753526

→ خواندن مطلب قبلی

انجمن کلیسایی بایکوت شد!

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت سارا نتانیاهو از قرار دادن دوربین در مهدکودک ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *