۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی؛ مذهبی‌های اسرائیلی: اقدامات حکومت، عامل دوری مردم از یهودیت

نظرسنجی: حکومت عامل جدایی مردم از یهودیت است.

نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه مطالعات یهودیت و صهیونیسم انجام شده نشان می‌دهد 54% از پاسخ‌دهندگان مذهبی معتقدند که «اسموتریچ» وزیر دارایی بیشترین سازگاری را با مواضع مذهبی-ملی‌گرا دارد.

اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که با ادغام دین یهودیت و سیاست سازگار است
اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی

طبق این نظرسنجی  59% از مردم مذهبی و سنتی در دولت اسرائیل احساس نیاز به یک حزب مذهبی- ملی‌گرا که نماینده ارزش‌های آنها باشد، می‌کنند. این در حالی است که 30% از پرسش‌شوندگان  نیازی به چنین شرایطی نمی‌بینند.

طبقه بندی پاسخ‌ها بر اساس سن نشان می‌دهد که در میان افراد جوان (تا 44 سال) که 59% از آراء را به خود اختصاص می‌دهند، اسموتریچ در مواضع خود، همگون و سازگار با افکار عمومی مذهبی-ملی‌گرا است، در  حالی‌که در میان افراد مسن‌تر(بالاتر از 45 سال) – که تنها 30%  آراء به آنها اختصاص دارد – گرایش آشکارتری نسبت به تشکیل یک حزب مذهبی-ملی‌گرای جدید وجود دارد.

جدایی یهودیت از سیاست
جدایی یهودیت از سیاست
  • آیا «صهیونیسم مذهبی» باز هم رأی می‌آورد؟

در پاسخ به این سوال طبق این نظرسنجی می‌توان گفت که 64% از جامعه آماری مذهبی صهیونیست در آخرین انتخابات کنست، بار دیگر به این حزب رأی خواهند داد، در حالی که بیش از یک پنجم رأی‌دهندگان (حدود 21%) اعلام کردند که دیگر به این حزب رأی نخواهند داد. با این وجود “صهیونیسم مذهبی” از حمایت بالای مردمی برخوردار است.

«دانیال گلدمن»، موسس موسسه مطالعات یهودیت و صهیونیسم، تاکید داشت:«دولت، که عمدتاً از وزرا و اعضای ائتلاف‌های مذهبی تشکیل می‌شود، در واقع عموم مردم را از یهودیت دور می‌کند. هر روز شاهد اقدامات مضاعف حکومت در دیکتاتوری و زور هستیم. امروز مشخص است که کنست و دولت در جهتی کاملاً مخالف با یکدیگر کار می‌کنند. کسانی که می‌خواهند اسرائیلی‌ها را با سنت یهودی مرتبط ببینند، باید یهودیت را از کنترل سیاست‌مداران و نظام سیاسی رها کنند.»

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.MAARIV.CO.IL/NEWS/POLITICS/ARTICLE-1027902

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

حامی تروریست در دولت نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

پرواز ناامن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *