۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله سایبری به بیمارستانی در بنی‌براک

وزارت بهداشت و سازمان دولتی سایبری رژیم صهیونسیتی (INCD) صبح روز سه‌شنبه اعلام کردند مرکز پزشکی Mayanei Hayeshua بنی براک در شب گذشته هک شده است.

حمله سایبری
بیمارستان Mayanei Hayeshua

(INCD) تاکنون هویت هکر را شناسایی نکرده است. در اکتبر سال ۲۰۲۱ نیز در اتفاقی مشابه بیمارستان”Hillel Yaffe medical center” هک شد. اگرچه در آن زمان به‌ علت هک‌های متعدد و گسترده‌ای که علیه اسرائیل انجام شده بود، ابتدا یک گروه سایبری وابسته به ایران متهم به این حمله شد اما مشخص شد که این حمله توسط یک گروه جنایی در چین انجام شده است.

در پی حمله شب گذشته به بیمارستان، سامانه نگهداری سوابق از بین رفت اما موجب اختلال در سیستم نشد. به‌ همین دلیل بیمارستان از پذیرش بیماران در کلینیک‌های سرپایی و مراکز تصویربرداری خودداری و از بیماران اورژانسی درخواست کرد تا به مراکز درمانی مجاور مراجعه کنند. همچنین بیمارانی که پیش‌ از این پذیرش شدند، در حال‌ حاضر تحت مراقبت قرار می‌گیرند و به سایر بیمارستان‌ها منتقل نمی‌شوند.

حمله سایبری
بیمارستان Hillel Yaffe

نقصان در سیستم حفاظتی بیمارستان‌ها در برابر حمله سایبری

پس‌ از هک شدن بیمارستان Hillel Yaffe مشخص شد که این مرکز درمانی بارها به (INCD) درمورد سیستم امنیت سایبری خود هشدار داده بود اما با بی‌توجهی به این وضوع در نهایت حملات سایبری منجر به خسارت ۳۶ میلیون شِکِلی به این مرکز شد.

سال‌‌هاست که مراکز پزشکی در سراسر جهان به یکی از اهداف انتخابی هکرها تبدیل شدهاست، اما در حال حاضر بسیاری از مراکز پزشکی رژیم صهیونیستی در دفاع از حملات سایبری عقب هستند و این بیانگر عدم درک تهدید، کمبود بودجه و یا هر دو باشد.

لینک خبر : https://m.jpost.com/breaking-news/article-754032

→ خواندن مطلب قبلی

عبری را پاس بدارید!

خواندن مطلب بعدی ←

عفونت باکتریمی بلای جان بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *