۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اخاذی؛ معضل تازه جامعه اسرائیل

از شمال تا جنوب، از صاحبان مشاغل با تهدید، آتش زدن و آسیب رساندن به اموال میلیونی اخاذی می‌شود، برنامه حفاظتی چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

خبرگزاری کان در گزارشی نوشت :«موارد آتش سوزی و اخاذی از طریق تهدید سازمان‌های جنایتکار روز به روز در اراضی اشغالی در حال افزایش است.

Capture2 18
نظرسنجی انجام شده توسط سازمان نیو گاردین، نشان می دهد که 73 درصد از پاسخ دهندگان اعلان کرده‌اند که از آنها اخاذی شده است. بررسی نشان می‌دهد که صاحبان مشاغل و بازرگانان در حیفا و کریات، بلندی‌های جولان و گالیله شرقی نیز با این مشکل مواجه هستند. طبق این گزارش، تنها نقف از حفاظت بیشتری برخوردار است.
همچنین آسیب پذیرترین بخش مربوط به صنعت خدمات و تجارت است و کشاورزی در رتبه بعدی قرار دارد


¶¶ این یک کودتا است!


Capture2 17

کان گزارش داد، داده‌های پلیس نشان می‌دهد که در مقایسه با سال 2022 که 312 کیفرخواست برای اخاذی از طریق تهدید تنظیم شد، در سال 2023 تنها 84 کیفرخواست تنظیم شده است. اگرچه مجازات قانونی برای اخاذی هفت تا نه سال حبس است، اما بیشتر مجرمان فقط یک سال یا کمتر زندانی می‌شوند.

در پایان این گزارش آمده است اگرچه قانون حمایتی که در پایان نشست تابستانی کنست تصویب شد، تلاش می‌کند قوانین جدیدی وضع کند اما به نظر می‌رسد که محافظت نیاز به درمان اساسی و فوری دارد.

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/opinions/483587

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

گزارشی از نرخ اجاره در اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

مبارزه ارتش با سلامت روان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *