۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسموتریچ در آرزوی قطع ارتباط اعراب با اورشلیم است!


¶¶ رسانه صهیونیست: دولت اسرائیل زمین می‌خواهد، نه اعراب فلسطینی‌ را!


این رسانه افزود: تصمیم اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، مبنی بر قطع بودجه مدراس پیش‌دانشگاهی که برای دانش آموزان فلسطینی در اورشلیم شرقی در نظر گرفته شده است نباید باعث تعجب کسانی شود که در چندسال اخیر طرفدار وزیر دارایی بودند و از آموزه‌های نژادپرستانه وی حمایت کرده‌اند.

بسیاری از مردم نمی‌دانند که اسموتریچ به صراحت اعلام کرده که دولت اسرائیل به سرزمین فلسطین علاقه‌مند است نه ساکنین آن! دولت پیشین نیز درباره امکان ایجاد یک موجودیت جدید در قدس شرقی برای قطع ارتباط اعراب با این شهر به منظور کاهش تعداد فلسطینیان ساکن در آنجا بحث و تبادل نظر کرد.

در سال 1967، اسرائیل تمام روستاهای اطراف را با هم در نظر گرفت و اورشلیم بزرگ را ایجاد کرد. اما اکنون، تعداد فلسطینیان ساکن اورشلیم از 38% فراتر رفته است. اسرائیل نیز با توجه به رشد فلسطینیان در اورشلیم متحد، ارتباط ساکنین روستاها (از رام الله تا بیت لحم) با اورشلیم را قطع کرد.

ممنوعیت ورود اعراب به محدوده اورشلیم
ممنوعیت ورود اعراب به محدوده اورشلیم

در حقیقت تصمیم اسموتریچ همانند دولت‌های قبلی با هدف و انگیزه “یکپارچگی سرزمین‌ها” اجرا شد. رژیم صهیونیستی، اعراب فلسطینی را به عنوان یک مزاحم می‌بیند. به همین دلیل، فشار حداکثری را بر آنان اعمال می‌کنند تا فلسطینیان با اختیار خود محل زندگیشان را ترک کنند.

اکنون برای همه واضح است که هدف اسرائیل از غارت فلسطینیان چیزی جز “خلاص شدن از شر فلسطینیان و تصاحب زمین‌هایشان” نیست. معاون افراطی شهردار اورشلیم در حال بررسی این موضوع است. آنها به فلسطینیان را به چشم ساکنین موقت می‌نگرند و از هر طریقی می‌خواهند از شر آنها خلاص شوند.

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

نه به تکنولوژی در روز شبات

خواندن مطلب بعدی ←

انتصاب سفیر سعودی در حکومت خودگران فلسطین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *