۳۰ شهریور ۱۴۰۳

قدرت نظامی ایران یک پله بالاتر از رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در آخرین بررسی و رتبه‌بندی Global Firepower از لحاظ قدرت نظامی یک پله پایین‌تر از جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران در این رتبه‌بندی از میان 154 کشور، هفدهمین مرتبه را کسب کرد و رژیم صهیونیستی در رتبه هجدهم قرار گرفت.

GlobalFirepower (GFP) از سال 2006، تحلیلی جداگانه از داده‌های مربوط به 145 قدرت نظامی مدرن ارائه می‌کند. رتبه‌بندی GFP بر اساس توانایی بالقوه جنگ‌افروزی هر کشور در عرصه‌های زمینی، دریایی و هوایی است. رتبه‌بندی بین‌المللی بیش‌ از 60 فاکتور مجزا را با دسته‌بندی‌های مختلف از تعداد یگان‌های نظامی تا توانایی‌های لجستیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بررسی می‌کند.

ترکیه و مصر به‌ ترتیب با قرار گرفتن در رتبه‌های 11 و 14 از رژیم صهیونیستی پیشی گرفتند. اوکراین که از زمان آغاز تهاجم روسیه، تدارکات تسلیحاتی و کمک‌های مالی قابل توجهی از متحدان خود دریافت کرده است، امتیاز شاخص GFP خود را افزایش داد و در رتبه پانزدهم قرار دارد.ایران

ایران با نیروی انسانی 13 برابر بیشتر و در دسترس‌تر و سه برابر پرسنل فعال‌تر، از اسرائیل پیشی گرفته و در جایگاه هفدهم قرار دارد.

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/international-stories/1692097476-israel-placed-below-iran-in-global-firepower-ranking-u-s-leads-the-rating

→ خواندن مطلب قبلی

تبعیض جنسیتی در ناوگان اتوبوسرانی

خواندن مطلب بعدی ←

تورم سالانه به 3.3% رسید، شاخص قیمت در ماه جولای 0.3% افزایش یافت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *