۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سایه اصلاحات تاریک بر رسانه

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از اصلاحات جدید در رسانه‌های اسرائیلی خبر داد.

اسرائیل هیوم به نقل از وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی خبر داد سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل،( کشت 12 و رشت 13) با هم ادغام می‌شوند و «مجمع کانال‌های اسرائیلی» را ایجاد کنند.

Capture2 23

به گفته وزیر، این مجمع به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به استقلال رسانه‌ها به صورت ویژه و اضطراری فعالیت خواهد کرد.

در پی تصویب اصلاحات قانونی [دیکتاتوری]، لایحه اصلاحی به رسانه‌های صهیونیستی هم رسید. در همین راستا شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل و سازمان پخش رادیویی اسرائیل، کشت 12 و رشت 13 از ایجاد یک مجمع مشترک به نام «انجمن کانال‌های اسرائیل» خبر دادند. به گفته وزیر ارتباطات، هدف این اتحادیه، اقدام در قالب اضطراری و ویژه به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به استقلال رسانه‌ها، آزادی مطبوعات و آزادی خلاقیت در اسرائیل در نتیجه اصلاحات است.


¶¶ سازمان شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اسرائیل اعلام کرد : تصمیم دولت
 در اجرای لایحه جدید اصلاحات رسانه‌ای، به مثابه عملکرد
نظام‌های دیکتاتوری و امنیتی است.

انجمن شبکه‌های [رادیویی و تلویزیونی] اسرائیل اعلام کرد:«لایحه جدید به جای حرکت به سوی یک محیط آزاد و رقابتی، تولید محتوا در رسانه‌های اسرائیل را به سمت تحت کنترل و نظارت دولت بر پخش اخبار و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کشاند، دقیقا به شیوه حکومت‌های دیکتاتوری!»

آنها افزودند: «تسلط بر رسانه‌های اسرائیل به هدف بعدی دولت تبدیل شده است. طرح وزیر کاری راهی برای درهم شکستن یکی از بنیان‌های دموکراسی در اسرائیل است و امکان کنترل و نظارت بر سیاسی برنامه رسانه ها را فراهم می کند.»

در پایان آمده است:« وزیر ارتباطات می‌خواهد اسرائیل را به چهار دهه به عقب برگرداند و دولت «وزارت محتوا» را تأسیس کند. یک نهاد سیاسی که رسانه‌ها به ویژه در زمینه اخبار و  تلویزیون در اسرائیل را کنترل می‌کند. مجمع مشترک از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای جلوگیری از خطر تسلط دیکتاتوری بر رسانه‌های اسرائیلی استفاده خواهد کرد.»

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/culture/tv/article/14502420

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

کشف نیم تن مواد مخدر اکستازی (MDMB)

خواندن مطلب بعدی ←

دستگیری پدری که 5 سال به دخترش تجاوز کرد!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *