۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تأثیر منفی اصلاحات قانونی بر اقتصاد

اعضای سازمان تجاری با پروفسور آوی سیمهون ملاقات کردند و نسبت به تأثیر منفی اصلاحات قانونی بر اقتصاد هشدار دادند.

اعضای مجمع تجاری جمعه ( 18 آگوست) با پروفسور آوی سیمهون مشاور اقتصادی نخست وزیر نتانیاهو دیدار کردند و در این نشست نسبت به تأثیر منفی اصلاحات قانونی بر اقتصاد از جمله کاهش نرخ‌ سرمایه‌گذاری‌ در زمینه فناوری، افزایش نرخ دلار و عملکرد ضعیف بازار سهام هشدار دادند.

در این دیدار بازرگانان با تأکید بر کاهش سرمایه‌گذاری‌های فناوری پیشرفته، کاهش مصرف و عملکرد ضعیف بازار سهام و کاهش ارزش شکل در برابر دلار ابراز نگرانی کردند.

Capture1 64


¶¶ سیمهون: این وضعیت اقتصادی مایه شرمساری است!

بازرگانان در گفتگو با سیمهون گفتند: روند نگران‌کننده‌ای از کاهش نرخ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری پیشرفته اسرائیل در خارج از کشور وجود دارد. سیمهون در پاسخ گفت: این مایه شرمساری است، اما دلایل جهانی نیز مزید بر علت است.

اداره مرکزی آمار اسرائیل در پایان نیمه اول سال 2023 آمار و برآوردهای نیم سال اول را در این هفته منتشر کرد که کاهش قابل توجه نرخ سرمایه‌گذاری اسرائیلی‌ها، کاهش چشمگیر 20 درصدی سرمایه‌گذاری‌های فناوری پیشرفته و کاهش صادرات کالا را نشان می‌دهد. همزمان با کاهش ارزش سرمایه در در بازار سهام، ارزش شکل نیز روند نزولی داشت و نرخ دلار در این هفته به بالاترین سطح خود در سال‌های اخیر رسید.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/finances-news/Article-598177bf1780a81026.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

گالانت سازمان «سبز بدون مرز» لبنان را تروریستی اعلام کرد

خواندن مطلب بعدی ←

به شهادت رسیدن یکی از فرماندهان فلسطینی/ حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به جنین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *