۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تحقیر ارتش اسرائیل با عملیات حواره

رسانه‌های صهیونیستی، بعدازظهر شنبه، از تیراندازی در منطقه «حواره» (شمال کرانه باختری) خبر دادند. در این عملیات دو شهرک‌نشین  به هلاکت رسیدند.

روز گذشته در جریان عملیات استشهادی یک مبارز فلسطینی در حواره، یک مرد صهیونیستی 60 ساله به همراه پسر 29 ساله‌اش مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، جلسه‌ای با موضوع ارزیابی این عملیات استشهادی با اعضای ارشد تشیلات دفاعی برگزار کرد. ایتامار بن گابیر وزیر امنیت ملی نیز با کمیسر پلیس، رئیس ستاد ارتش و فرمانده ناحیه شیعیان در اراضی اشغالی با موضوع تقویت نیروهای پلیس در مسیرهای تردد در این مناطق نشست ویژه‌ای تشکیل داد.

مدارک دو صهیونیست کشته شده در عملیات حواره
مدارک دو صهیونیست کشته شده در عملیات حواره

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که یک فرد مسلح فلسطینی وارد کارواشی در شهرک حواره شده و به سمت دو صهیونیست ساکن منطقه اسدود آتش گشوده و هر دو نفر را به شدت مجروح کرده و سپس محل را ترک کرده است. این دو صهیونیست بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسیدند.

 

نیروهای ارتش اسرائیل همزمان با شروع تحقیقات به شهر نابلس یورش بردند و با استقرار ایست بازرسی در  اطراف شهر رفت و آمد را زیر نظر گرفتند.

ایالات متحده نیز در واکنش به این علیات واکنش نشان داد و اعلام کرد:«ما به صراحت این عملیات را محکوم می‌کنیم. ایالات متحده به خانواده آنها تسلیت می‌گوید و خواهان اقدامات فوری برای توقف خشونت و تحریک خشونت است.»

ایجاد ایست بازرسی در حومه حواره
ایجاد ایست بازرسی در حومه حواره

سخنگوی حماس نیز در این باره اذعان داشت:«ما از عملیات قهرمانانه در حواره حمایت می‌کنیم. این عملیات نتیجه فعالیت مصمم و مستمر مقاومت برای محافظت از فلسطینیان، پاسخ به جنایات اشغالگران و حفاظت از مسجدالاقصی است.»

جنبش جهاد اسلامی نیز همسو با حماس گفت:«ما از عملیات تیراندازی قهرمانانه در نزدیکی پاسگاه حواره حمایت می‌کنیم. این عملیات پاسخی طبیعی و مشروع به جنایات اشغالگران علیه مردم مظلوم فلسطین بود.»

 

لینک خبر:https://www.maariv.co.il/news/Article-1031379

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

تذکر راننده اتوبوس به چند دختر بد لباس!

خواندن مطلب بعدی ←

تهدید و اعتصاب معلمان خطر تأخیر شروع سال تحصیلی را افزایش داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *