۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سی‌وسومین شنبه متوالی اعتراضات علیه اصلاحات قانونی

ده‌ها هزار اسرائیلی در راستای افزایش تبعیض جنسیتی و بحران ارتش اسرائیل، برای سی‌وسومین هفته‌ متوالی به اصلاحات قضایی اعتراض کردند.

 

شنبه های اعتراضی
شنبه های اعتراضی

اعتراض‌ها نسبت به اصلاحات قضایی “بنیامین نتانیاهو” نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کرده‌ است. این هفته، حقوق زنان در کانون توجه بود زیرا سوالات مربوط به تفکیک جنسیتی و تبعیض هم در میان مردم و هم در میان سیاست‌مداران مطرح شده‌ است.

شنبه های اعتراضی
شنبه های اعتراضی

ساکنین اراضی اشغالی شنبه شب در سراسر اسرائیل برای سی‌وسومین هفته‌ متوالی در اعتراض به اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو به خیابان‌ها ریختند. این اعتراضات در سایه‌ بحران بین نیروهای ارتش اسرائیلی و دولت همچنین در بین چندین نمونه از تبعیض جنسیتی علیه زنان در حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده‌است.

Screenshot 140

با این حال این هفته برخی از رویدادهای اعتراضی منظم، به واسطه‌ نزاع در کنست در طول ماه آگوست طبق روال معمول تشکیل نشد؛ اما انتظار می‌رود که اعتراضات دوباره در ماه سپتامبر به روال عادی برگردد. با این حال، در این تظاهرات بیشتر معترضان زن بودند و به تضییع حقوق زنان اعتراض داشتند.

13788

یکی از رهبران اعتراضات در تجمع مرکزی در تل‌آویو سخنرانی کرد و گفت: “ما مشوش نیستیم. کاهانیسم نه پشت لیکود، بلکه به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از آن ظهور کرد. این بر خلاف میل بسیاری از رای‌دهندگان حزب است. در نتیجه ما شاهد شکسته‌ شدن همه‌ سدها هستیم. یهودیان مهر ستاره داوود را بر چهره‌ یک زندانی فلسطینی زدند. شرم‌آور است.”

 

لینک خبرhttps://www.haaretz.com/israel-news/2023-08-19/ty-article/israelis-protest-for-33rd-week-in-a-row-amidst-rising-intimidation-of-women-and-idf-crisis/0000018a-0f1e-d18f-a3fb-1fdff33b0000

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراضات در مترو/ معترضین خواهان فعالیت مترو در روزهای شنبه هستند

خواندن مطلب بعدی ←

یک زوج خریدی مورد حمله اعراب قرار گرفتند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *