۳۰ شهریور ۱۴۰۳

برنامه سال تحصیلی؛ از گنجاندن اصلاحات قضایی در کتاب‌های درسی تا بحران کادر آموزشی در سال تحصیلی جدید

یوآو کیش: در سال تحصیلی جدید موضوع اصلاحات قضایی در برنامه کمیته آموزشی و درسی گنجاده می‌شود.

Capture1 74

کمیته آموزش کنست بحث ویژه‌ای را در خصوص شروع سال تحصیلی آینده انجام داد که طی آن وزیر آموزش‌وپرورش، یوآو کیش، به آمادگی وزارتخانه‌اش در آستانه شروع سال تحصیلی آینده اشاره و خاطر نشان کرد که اصلاحات قانونی و اختلافات و تعارضات پیرامون آن در برنامه درسی گنجانده خواهد شد. وی در ادامه افزود:« ما شاهد تمام این نابسامانی‌های ایجاد شده برای دانش آموزان و معلمان و مدیران هستیم.»

وزیر آموزش و پرورش اعلام داشت که در سال تحصیلی آینده با کمبود 75 مهدکودک و همچنین مربی در کل کشور مواجه هستیم که این موضوع کاملا شناخته شده است و ما باید پاسخگوی این مسائل و مشکلات باشیم.

موضوع دیگر آموزش استثنایی است، وزیر در این باره گفت: «در سال جدید تحصیلی به دلیل مسائل اقتصادی یک فرایند کاهش 45 دقیقه‌ای در آموزش استثنایی صورت دادیم  اگر این کار را انجام نمی‌دادیم، کلاس‌ها به دلیل کمبود معلم تشکیل نمی‌شد.»

معییر شمعیر سرپرست مدیر کل آموزش و پرورش، به کمبود کادر آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: «تکرار نمی‌کنم اما بحران بسیار بزرگی در سرمایه انسانی در سطح ملی و کشوری است. کمبود افسران پلیس، روانشناسان، مشاوران، معلمان، دستیاران، مهدکودک ها، پرستاران و غیره. این مسئله برای دیروز یا پریروز اتفاق نیفتاده ما در آستانه سال 2024 به شدت با آن موجه هستیم.»

به گفته وی، در آغاز ماه ژوئن این فاصله و شکاف به 6549 معلم رسید که 1266 نفر در قسمت آموزش ویژه، 642 نفر در مهدکودک، و 4641 نفر در آموزش عادی است.

شیمونی گفت: «از امروز با کمبود 3379 کادر اموزشی با احتساب کادر آموزش استثنایی که از این تعداد 2520 معلم آموزش عادی و 75 آموزش مهدکودک و در قسمت آموزش استثنایی و مهدکودک آن 784 نفر، مواجه هستیم.»

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/Education/Article-1030233

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی؛ دولت نتانیاهو تا پایان 4 سال خدمت دوام نخواهد آورد

خواندن مطلب بعدی ←

همه یهودیان مذهبی از معافیت سربازی ارتش اسرائیل برخوردار نیستند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *