۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل در میانه موجی از عملیات‌های بی‌سابقه از سوی فلسطینیان

34 اسرائیلی از ابتدای سال 2023، در عملیات‌های فلسطینیان کشته شدند که سه نفر از آنها تنها در 48 ساعت گذشته به قتل رسیده‌اند.

تعداد تلفات طی بازه زمانی های مختلف در عملیات های گروه های مقاومت
تعداد تلفات طی بازه زمانی‌های مختلف در عملیات‌های گروه های مقاومت

اکنون که در اواسط ماه آگوست هستیم، طبق آمار منتشر شده تعداد اسرائیلی‌های کشته شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است. بعد از انتفاضه دوم، امسال مرگبارترین سال برای اسرائیل بوده است.

روز گذشته در الخلیل جبهه مقاومت عملیات دیگری را انجام داد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، که سال گذشته با انتقاد شدید از دولت لاپید آن را مسئول حملات سال 2022 دانست، اکنون باید با موج گسترده‌تری از عملیات‌‌ها در دولت راستگرا که وعده مقابله با عملیات‌های نیروهای مقاومت را داده بود، مواجه شود.

تصاویر کشته شدگان امسال در عملیات ها
تصاویر کشته شدگان امسال

اسرائیل، ایران را به تأمین مالی گروه‌های مقاومت متهم کرد؛ اگرچه در عمل اغلب این عملیات‌ها توسط افراد انجام شده است. موج فعلی عملیات‌ها در غزه و کرانه باختری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه‌های عبری زبان گفت:«از دیدگاه ارتش رژیم صهیونیستی، این اتفاق بزرگترین تهدید برای اسرائیل است زیرا فلسطینی‌ها دارای تسلیحات زیادی هستند که نیازمند سازماندهی قبلی نیست از این رو نمی‌توان با ابزارهای اطلاعاتی بر آنها چیره شد. غیرممکن است که در هر 100 متر یک سرباز مستقر شود.»

Screenshot 141

“بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته به همراه “یوآوو گالانت” وزیر دفاع این رژیم، با حضور در محل حادثه‌ای که روزگذشته در الخلیل انجام شد، اعلام کردند:«کابینه سیاسی-امنیتی که قرار بود در اولین روز ماه آینده برگزار شود، صبح فردا تشکیل خواهیم داد.»

البته قرار است همزمان با جلسه کابینه، تظاهرات اعتراضی سران مقامات کرانه باختری و غزه نیز برگزار شود. روز گذشته نیز پوستری به نمایندگی از شهرک‌نشینان در شبکه‌های اجتماعی با تصاویر تمام کشته‌شدگان حملات امسال منتشر شد که خواستار برکناری فرمانده مرکزی فرماندهی یهودا فاکس شده بود.

 

لینک خبر:https://www.zman.co.il/newsletter/2023-08-22/

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

عزم جزم احزاب مذهبی برای تضعیف دموکراسی در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

جنجال اوکراین و اسرائیل بر سر پناهندگان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *