۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کمک مالی به مرتص

با حذف مرتص از کنست، نامزدهای محلی در صدد جمع آوری کمک‌های مالی برای حمایت از آن شدند.

حزب چپ‌گرای مرتص که برای دهه‌ها در انتخابات شهرداری‌ها قدرت محسوب می‌شد، با توجه به مشکلات مالی و بدهکاری چند میلیونی توانایی حمایت مالی از کمپین‌های انتخاباتی را ندارد.Capture1 75

با اعتراضات گسترده‌ای که نزدیک به هشت ماه اراضی اشغالی را متشنج کرده می‌توان انتظار داشت که حزب چپ‌گرای مرتص از حمایت‌های مالی گسترده برخوردار شود. اصلاحات قضایی که اولین لایحه آن در ماه ژوئیه تصویب شد، اعتراض صدها هزار اسرائیلی را برانگیخت.

درحالی‌که جنبش اعتراضی در صدد حمایت از نامزدهای لیبرال در انتخابات شهرداری بود، نتوانست از مرتص به علت وخامت اوضاع مالی ناشی از گذر نکردن از درگاه انتخاباتی سال گذشته، حمایت کند. پس از آن رای گیری حزب با کسری 16 میلیون شکلی، معادل 4.2 میلیون دلار مواجه شد که بازپرداخت آن به دلیل نداشتن بودجه دولتی به احزاب فعال کنست واگذار شد.

مرتص

علاوه بر این، احزابی که در کنست نماینده‌ای ندارند، از حمایت مالی نامزدهای انتخاباتی برای دفاتر محلی منع می‌شوند. اما با این حال احزاب محلی مجاز به استفاده از برند مرتص بدون برخورداری از مزایایی که پیشتر به آنها تعلق می‌گرفت، هستند.

هم اکنون این حزب شهرداری ندارد اما دارای 49 عضو شورا در سراسر اراضی اشغالی است که در برخی شهرهای لیبرال سه یا چهار عضو در آن حضور دارند.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/with-meretz-wiped-out-of-knesset-partys-local-candidates-struggle-to-raise-funds/

 

→ خواندن مطلب قبلی

جنجال اوکراین و اسرائیل بر سر پناهندگان

خواندن مطلب بعدی ←

تعطیلات گران قیمت در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *