۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمایت نتانیاهو از سخنان افراطی بن‌گویر

روز جمعه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت افراطی حمایت کرد.

بنیامین نتانیاهو از بن‌گویر که دو روز پیش در اظهاراتی نژادپرستانه که – محکومیت بین المللی را برانگیخت- خواستار حقوق بیشتر یهودیان در مقایسه با فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی شده بود،‌ حمایت کرد.

Capture1 91
بن‌گویر چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ اسرائیل درباره حمایت از تقویت محدودیت‌های اعمال شده علیه فلسطینیان در کرانه باختری گفته بود: «حق من و همچنین حق همسر و فرزندانم برای سفر ایمن در جاده‌ها مهمتر از آزادی رفت و آمد فلسطینی‌ها است. وی همچنین گفت که حق حیات او بر حق جنبش فلسطینی‌ها مقدم است از این رو باید اقدامات بیشتری برای تضمین امنیت شهرک‌نشینان یهودی انجام شود من از شین‌بت می‌خواهم تمام تحقیقات را در بخش عربی انجام دهد و از دخالت شین‌بت در این موضوع حمایت می‌کنم.»

همزمان با سخنان نژادپرستانه بن‌گویر ،‌ دبیر کل سازمان‌ ملل در بیانیه‌ای هشدار داد که این اقدام دسترسی فلسطینیان را به مراکز پزشکی و آموزشی محدود می‌کند.

روز جمعه، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز اظهارات ایتامار بن‌گویر را محکوم کردند و آن را نژادپرستانه خواندند.

با وجود این محکومیت، شامگاه جمعه بیانیه‌ای از سوی دفتر نتانیاهو در حمایت از اظهارات بن‌گویر صادر شد. در این بیانیه آمده است که اسرائیل حداکثر آزادی حرکت (در کرانه باختری) را به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اعطا می‌کند. وی افزود: متأسفانه فلسطینی‌ها از آزادی حرکت خود برای کشتن زنان، کودکان و خانواده‌های اسرائیلی سوء استفاده می‌کنند.

نتانیاهو در این بیانیه مدعی شد: برای جلوگیری از کشتار، نیروهای امنیتی اسرائیل تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در این مناطق اعمال کرده‌اند. و این بیانیه ادامه داد: این همان چیزی بود که وزیر بن‌گویر اعلام کرد؛ حق زندگی [یهودیان] مقدم بر آزادی تردد [فلسطینیان] است.

اظهارات وزیر امنیت تندرو اسرائیل از سوی برخی شخصیت‌ها و سازمان‌های چپ اسرائیل محکوم شد.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2023_q3/Article-f2426e9868b2a81027.htm?Partner=interlink

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

از سرگیری پروژه نصب توربین در زمین‌های دروزی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی: افزایش قدرت اپوزیسیون از دیگر احزاب

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *