۳۰ شهریور ۱۴۰۳

احداث خط لوله گاز اسرائیل-ترکیه

خط لوله کشی گاز رژیم صهیونیستی با هدف کاهش وابستگی به خط لوله روسیه، ابتدا به ترکیه سپس به کشورهای جنوب اروپا هدایت خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو به یک تیم دستور داد تا روش‌های جایگزین صادرات گاز فعلی اسرائیل را بررسی کنند. در جلسه‌ای با حضور نتانیاهو به‌ همراه اسرائیل کاتز وزیر انرژی، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و تزاچی هانگبی مشاور امنیت رژیم صهیونیستی، دستور ایجاد چنین کارگروهی مطرح شد.

هدف از ایجاد چنین خط لوله‌ای پیوستن به خط لوله ترکیه-اروپا با ذخایر گاز فراوان در رژیم صهیونیستی و مناطق همسایه مانند مصر و امارات است.

لولههفته گذشته، اسرائیل کاتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، افزایش صادرات گاز از مخزن تامار به مصر را تایید کرد. ترکیه سال‌هاست رژیم صهیونیستی را برای ساخت این خط لوله تحت فشار قرار داده اما اورشلیم نگران بود که این پروژه به دلیل عبور از آب‌های کشورهایی همسایه در شرق مدیترانه به روابط این کشور با همسایگان- ترکیه، قبرس و یونان- آسیب برساند.

گفتنی است که در بحبوحه گرم شدن روابط بین دو کشور، نتانیاهو قرار است در هفته‌های آتی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کند. قرار بود این نشست 28 ژوئیه برگزار شود که به دلیل عمل جراحی نتانیاهو به تعویق افتاد.

نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ، پیروزی اردوغان در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه مه، را تبریک گفتند و در مورد تعمیق روابط بین دو کشور گفتگو کردند.

 

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/economy/1693292330-israel-examines-construction-of-gas-pipeline-to-turkey

→ خواندن مطلب قبلی

دستور جدی نتانیاهو به وزرا در پی افشای خبر دیدار کوهن و وزیر خارجه لیبی

خواندن مطلب بعدی ←

شورش در بیت شمش؛ شهردار در ساختمان محاصره شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *