۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دستور جدی نتانیاهو به وزرا در پی افشای خبر دیدار کوهن و وزیر خارجه لیبی

نتانیاهو به همه وزرای کابینه‌اش دستور داد دیدارهای سیاسی مخفیانه را قبل برگزاری، با دفتر او هماهنگ و آن را فقط با تایید شخص او علنی کنند.

به‌دنبال رسوایی ناشی‌ از افشای خبر دیدار وزرای امورخارجه رژیم صهیونیستی و لیبی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تمام وزرای دولتی دستور داد که برای هرگونه دیدار سیاسی محرمانه موافقت قبلی دفتر نخست وزیر را به دست بیاورند. براساس این دستورات هرگونه نشست رسمی مستلزم موافقت شخص نخست‌وزیر است.

الی کوهن، وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی پس‌ از انتشار خبر دیدار مخفیانه‌اش با همتای لیبیایی خود، نجلا منگوش در دفاع از خود گفت:«وزارتخانه از مجاری علنی و غیرعلنی برای تقویت روابط بین‌المللی اسرائیل بهره می‌برد.»نتانیاهو

این نشست که هفته گذشته در ایتالیا برگزار شد، اعتراضاتی را در لیبی برانگیخت و منجر به تعلیق و برکناری منگوش از سمت خود شد. بر اساس گزارش‌ها، منگوش با هواپیمای شخصی به ترکیه گریخته است.

سیاستمداران بین‌المللی و رژیم صهیونیستی به‌دلیل افشای این نشست از کوهن انتقاد کردند و گفتند که این نشست جان وزیر لیبیایی را به خطر می‌اندازد و صدمه سیاسی به اسرائیل وارد می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، مقامات ارشد نگران هستند که این موضوع منجر به دلسردی کشورهایی شود که قصد عادی‌سازی روابط با اسرائیل یا پیوستن به توافقنامه ابراهیم را دارند.

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/diplomacy/1693298563-netanyahu-instructs-ministers-to-coordinate-secret-meetings-with-him

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد شدید آمریکا از رژیم صهیونیستی در پی افشای دیدار با وزیر خارجه لیبی

خواندن مطلب بعدی ←

احداث خط لوله گاز اسرائیل-ترکیه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *