۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شورش در بیت شمش؛ شهردار در ساختمان محاصره شد

خریدی‌های بیت شمش در اقدامی اعتراضی ساختمان محل حضور شهردار را محاصره و خودروی وی را تخریب کردند.

افراط گرایان خریدی خودروی شهردار علیزا بلوخ را در محله راموت بیت شمش تخریب کردند. او پس از یک ساعت با کمک پلیس توانست از ساختمانی که در آن محاصره شده بود، خارج شود.

شهردار بیت شمش، علیزا بلوخ، شامگاه سه‌شنبه که برای نظارت دقیق بر مدرسه جدید ویژنیتز حسیدیک به محله رامات بیت شمش 2 رفته بود مورد اعترض و حمله خریدی‌های قرار گرفت و به مدت یک ساعت در ساختمانی که در آن حضور داشت، حبس شد.

Capture2 49

افراط گرایان خریدی به محض رسیدن به محلی که شهردار در آن حاضر بود، شیشه‌های ماشین او را شکستند، چرخ‌های آن را سوراخ و در نهایت آن را تخریب کردند. آنها با تجمع در بیرون ساختمان سطل‌های زباله را آتش زدند.

با گذشت یک ساعت نیروهای پلیس در محل حاضر شدند و شهردار را نجات دادند. یک پلیس در جریان این ناآرامی‌ها بر اثر پرتاب سنگ توسط معترضین به طور جزئی زخمی شد.

موشه آربل وزیر کشور در پی این حادثه گفت: «با شهردار بیت شمش، دکتر علیزا بلوخ، پس از این حمله خشونت‌آمیز صحبت کردم. خشونت یک شرارت بیمارگونه است که باید نسبت به هر فرد و به‌ویژه مقامات منتخب ریشه‌کن شود.»

آربل افزود:«من از سازمان‌های اجرایی و امنیتی انتظار دارم برای حفظ امنیت و محافظت از مقامات منتخب در دولت محلی دربرابر هرگونه تعرض به مقامات منتخب و کارمندان دولت فورا اقدام کنند.»

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/612336

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

احداث خط لوله گاز اسرائیل-ترکیه

خواندن مطلب بعدی ←

آخرین روز مذاکره؛ بدون توافق سال تحصیلی آغاز نخواهد شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *