۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو تصمیم بن‌گویر مبنی بر تغییر سیاست در زمان ملاقات زندانیان فلسطینی را رد کرد

شورای امنیت ملی دستور داد تصمیم بن‌گویر مبنی بر تغییر سیاست ملاقات با زندانیان امنیتی اجرا نشود.

بن‌گویر بدون اطلاع نتانیاهو از یک هفته پیش به شین بت دستور داده بود تا ملاقات زندانیان فلسطینی با خانواده‌هایشان را کاهش دهد.Capture3

شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی به مقامات امنیتی دستور داد تا تصمیم ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت ملی در خصوص کوتاه شدن ملاقات با زندانیان امنیتی را تا زمانی‌که به اطلاع نخست وزیر نرسد، اجرا نکنند. خبرگزاری کان با اعلام این موضوع گفت دو منبع امنیتی این بخشنامه را تایید کردند.

کان گزارش داد که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، رونن بار، رئیس شین‌بت و دیگر مقامات ارشد در یک گفتگوی امنیتی که دیروز با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو برگزار شد، هشدار دادند که این تصمیم آسیب رساندن به زندانیان امنیتی است و منجر به وخامت اوضاع خواهد شد. کان افزود در این جلسه، بن‌گویر، وزیر امنیت ملی رفتارهای غیرعادی داشت.

همچنین در این برنامه گزارش شد که وزیر بن‌گویر از یک هفته پیش به کمیسر شواس دستور داده بود که ملاقات‌ها را محدود کنند و او پاسخ داد: وزیر این دستور را بدون اطلاع نخست وزیر صادر کرده است.

بن‌گویر روز جمعه از تصمیم نژادپرستانه خود مبنی بر تغییر سیاست در ملاقات با خانواده‌ها در زندان‌های امنیتی اسرائیل خبر داد. وزیر بن‌گویر اعلام کرده بود که این بازدیدها به دو ماه یک‌بار کاهش می‌یابد.

دفتر نخست وزیری با صدور بیانیه‌ای در این خصوص گفت: این اخبار جعلی است و هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و تا زمان بحث ویژه در مورد این موضوع با مشارکت همه نهادهای امنیتی که نخست وزیر نتانیاهو برای هفته آینده برنامه ریزی کرده است، تصمیمی اتخاذ نخواهد شد.

پس از اعلام وزیر، زندانیان تهدید به اعتصاب غذا از 14 سپتامبر با اطلاع نمایندگان آنها به نیروهای امنیتی اسرائیل می‌کنند. مقامات امنیتی در واکنش به تصمیم بن‌گویر گفتند که این بی‌مسئولیتی کامل بن‌گویر است که بدون مشورت با مقامات ذی‌صلاح تصمیماتی می‌گیرد که می‌تواند منجر به شعله‌ور شدن مناطق نه تنها در میان فلسطینی‌ها، بلکه در غزه، جنوب لبنان و در میان اعراب اسرائیل شود. این منابع افزودند: این تصمیم حرکتی بدون کار ستادی و بدون گفتگو در کابینه است و همه نهادهای امنیتی با آن مخالف هستند.

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/defense/513265

→ خواندن مطلب قبلی

بن‌گویر در اقدامی نژادپرستانه ملاقات زندانیان فلسطینی را محدود کرد

خواندن مطلب بعدی ←

خاخام آریل: هرگونه فعالیت در روز شبات از جمله حمل‌ونقل ریلی به منزله هتک حرمت شبات است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *