۳۱ شهریور ۱۴۰۳

لوین هرگونه سازش ائتلاف با مخالفان را رد کرد

یاریو لوین وزیر دادگستری، گزارش‌های مربوط به سازش و مصالحه که با موافقت هرتزوگ و نتانیاهو آغاز شده را رد کرد و آن را شایعه خواند.

یاریو لوین، وزیر دادگستری اسرائیل، امروز سه‌شنبه، وجود توافقی برای توقف قوانین «اصلاحات قضایی» برای تضعیف قوه قضائیه را که توسط رئیس‌جمهور آیزاک هرتزوگ مطرح شده بود، رد کرد.

Capture1 25

دیروز، منابع نزدیک به لوین اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، موافقت خود را با سازش و مصالحه اعلام کرده است.

لوین گفت: این امر چیزی اساسی را که برای تغییر کمیته انتخاب لازم است تغییر نمی‌دهد.

دفتر وی با اشاره به اینکه هرتزوگ به دنبال جلوگیری از بحران حقوقی و دستیابی به راه حل برای حفظ دموکراسی و وحدت مردم در اسرائیل است.

و هرتزوگ امروز صبح اعلام کرد که پیشنهاد او فرصتی نادر برای دستیابی به اجماع است و من از رهبران می‌خواهم که مسئولیت خود را نشان دهند.

لوین انتشار پیشنهاد هرتزوگ را شایعات توصیف کرد. وی افزود: در خصوص اصلاحات هیچ تغییری با نخست وزیر صورت نگرفته است و این موضوعی است که ما مدت‌ها به آن متعهد بوده‌ایم و در توافقات ائتلافی بیان شده است و لازم است تا در نهایت ظرفیت حکومت داری ایجاد شود. من از نخست وزیر حمایت می‌کنم.

لوین گفت: نخست وزیر به درستی گفت که در طول سال‌ها، دولت ها به احکام دادگاه احترام گذاشته‌اند و دادگاه به قوانین اساسی احترام گذاشته است. امیدوارم این بار هم همینطور باشد. مسئولیت اکنون بر عهده دیوان عالی کشور است.

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1035785

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

6 جوان اسرائیلی به اتهام تجاوز گروهی به گردشگر انگلیسی در قبرس دستگیر شدند.

خواندن مطلب بعدی ←

فراخوان خاخام‌های صهیونیست برای حضور در تظاهرات آزادی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *