۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار جامعه دانشگاهی نسبت به فرار مغزها از اراضی اشغالی

صدها نفر از دانشگاهیان اسرائیلی در خارج از اراضی اشغالی نسبت به افزایش فرار مغزها در اعتراض به اصلاحات اساسی هشدار دادند.

بیش از 550 استاد، محقق و پژوهشگر در دانشگاه‌های سراسر جهان طوماری را از گروه مهاجران سابق امضا کردند و متعهد شده‌اند تا زمانی که قانون اصلاحات قضایی متوقف نشود به مخالفت خود با دولت ادامه خواهند داد.

همچنین بیش از 500 مهاجر اسرائیلی در دانشگاه‌های خارج اراضی اشغالی طوماری را برای حمایت از اعتراضات ضد دولتی امضا کردند.

بیش از 500 آکادمیک اسرائیلی که در دانشگاه‌های سراسر جهان کار می‌کنند طوماری را در حمایت از اعتراضات علیه برنامه‌های دولت برای بازنگری قوه قضاییه امضا کرده‌اند و هشدار داده‌اند که تحولات پیرامون این موضوع، قدرت مغز اسرائیل را از بین خواهد برد، مگر اینکه این قانون متوقف شود.

مؤسسات دانشگاهی اسرائیل در حال حاضر با از دست دادن بودجه و «فرار مغزها» به دلیل حمله دولت به دموکراسی و سیاسی شدن تحقیقات و آموزش مواجه شده‌اند. این فرآیندهای مخرب در نهایت منجر به افول علم و سیستم آموزش عالی در اسرائیل خواهد شد.

امضاکنندگان این طومار اذعان کردند که «از بحران شدیدی که توسط دولت اسرائیل ایجاد شده است، وحشت زده و نگران هستند».

در متنی که توسط گروه معترض UnXeptable متشکل از اسرائیلی‌های خارج از اراضی اشغالی و متحدان داخلی آنها نوشته شده، آمده است: «رفتار مخرب دولت رسوایی است که با کتمان و تحریف حقایق، توهین کلامی، تحریک خطرناک و بی‌توجهی به نظرات کارشناسان روشن می‌شود. پیگیری قدرت بی حد و حصر مستلزم اقدامات اعتراضی و مقاومتی بی‌امان و سازش ناپذیر است».

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/liveblog-september-3-2023

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

امتناع دیوان عالی رژیم صهیونیستی از به تعویق افتادن رسیدگی به دادخواست علیه لغو قانون معقولیت

خواندن مطلب بعدی ←

تهدید به از سرگیری اعتصاب سازمان معلمان به دلیل بی‌تعهدی وزارت دارایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *