۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سی‌وششمین هفته متوالی اعتراضات مدنی در اراضی اشغالی

روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای علیه اصلاحات قانونی و نتانیاهو در سراسر اراضی اشغالی برگزار شد. حدود 120000 نفر در خیابان کاپلانِ شهر تل‌آویو تجمع کردند.

معترضین در مقابل محل سکونت وزیر «اسحاق واسرلاف» و «اوهانا» رئیس کنست نیز تظاهرات کردند، که با برخورد شدید پلیس مواجه شدند.

اعتراضات مردمی در مقابل محل سکونت رئیس کنست

در جریان راهپیمایی یک دستگاه خودرو چند معترض را در مسیرهای آیالون زیر گرفت. زن جوان 25 ساله‌ای در این حادثه به‌شدت مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد. نتانیاهو نیز بلافاصله بعد از این حادثه در اظهاراتی گفت:«هر نوع خشونتی را به شدت محکوم می‌کنیم. از همه مردم می‌خواهم که با خویشتن‌داری از قانون حمایت یا انتقاد کنند.»

زیر گرفتن مردم با ماشین طی اعتراضات دیروز
زیر گرفتن مردم با ماشین طی اعتراضات دیروز

«یووال دیسکین» رئیس سابق شین بت که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: شکی نیست که این دولت در تلاش است تا زیرساخت‌های دموکراتیک اسرائیل را در هم کوبد. همه اعمال این دولت مشکوک است. این دولت کاملا تحت تاثیر حواشی و در تضاد کامل با امور قانونی خود است و مشروعیت قانونی خود را از دست داده است.

پوستر اعتراضات این هفته
پوستر اعتراضات این هفته

یکی از رهبران معترضین در سخنرانی خود، نتانیاهو را خطاب قرار داد و گفت:«کسی که اسرائیل را به سمت دیکتاتوری تاریک سوق می‌دهد، اقتصاد را در هم می‌کوبد و ارتش مردمی را نابود می‌کند، نباید از تحریک حرف بزند! تحرکات نتانیاهو باعث این آشوب و خشونت در اسرائیل شده است. اگر او می‌خواهد کشور را نابود کند، ما مانع او می‌شویم و کشور خود را به درستی می‌سازیم!»

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/14588145

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

شورای ملی دانش‌آموزی به اعتصاب در روز سه شنبه هشدار داد

خواندن مطلب بعدی ←

اسلو مرده است!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *