۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران جدی بودجه برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی

مدیران بیمارستان‌های دولتی در اراضی اشغالی نسبت به بحران بودجه برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی هشدار دادند.

پس از درخواست مدیران بیمارستان‌های دولتی از نخست‌وزیر و هشدار در مورد کمبود دارو و تجهیزات پزشکی، مدیران هفت بیمارستان خصوصی نیز نسبت به جدی بودن بحران بودجه هشدار دادند و اعلام کردند که فرسایش منابع مالی بحران بودجه را تشدید می‌کند!

مجمع مدیران بیمارستان‌های خصوصی هفته گذشته به فراخون مدیران بیمارستان‌های دولتی پیوست و نسبت به بحران بسیار جدی بودجه برای تأمین منظم دارو و تجهیزات پزشکی هشدار داد.

اعتراض بیمارستان های دولتی و مستقل به کمبود بودجه پزشکی و درمانی
اعتراض بیمارستان های دولتی و مستقل به کمبود بودجه پزشکی و درمانی

این نامه خطاب به وزیر بهداشت، وزیر دارایی و مدیرکل وزارت بهداشت برای تأمین منظم داروها و تجهیزات پزشکی ارسال شده است. یکشنبه گذشته نیز، مدیران بیمارستان‌های دولتی در نامه اعتراضی خود به بنیامین نتانیاهو نوشتند که مجبوریم هزینه‌های بهداشتی و درمانی را کاهش دهیم» و خواستار هماهنگی فوری جلسه‌ای در روزهای آینده شدند. همچنین عصر همان روز، اخباری منتشر شد که تمامی مدیران بیمارستان‌های دولتی در پی بحران بودجه با مدیر کل وزارت بهداشت تماس گرفتند و درخواست تشکیل جلسه دادند؛ اما پاسخی دریافت نکردند!

در نامه مدیران بیمارستان‌های دولتی آمده است: خدمات بهداشتی به طور قابل توجهی گران است، چرا که امکان پوشش کامل تمام نیازهای شهروندان اسرائیلی به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین را نمی‌دهد. ما با یک بحران بسیار شدید بودجه مواجه شدیم که عمدتاً ناشی از توافق‌های جدید حقوق و دستمزد است که هزینه‌های بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهد. در صورت عدم پرداخت بودجه ما موظف هستیم برای خلاءهای ایجاد شده، هزینه های بهداشتی را کاهش دهیم، که باعث آسیب رسیدن به سلامت جامعه می‌شود. این درحالی است که تنها راه پیشنهادی، تعطیلی خدمات پزشکی و همچنین اخراج کارکنان است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/health/hospitals-903705117/?pid=7&cid=902992371

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

درگیری پلیس و معترضین مقابل خانه لوین

خواندن مطلب بعدی ←

شاخ و شانه کشیدن هانگبی برای ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *