۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شکایت سازمان‌های محیط زیستی در اراضی اشغالی از دولت نتانیاهو به دیوان عالی

سازمان‌های محیط زیست اسرائیل از دولت نتانیاهو به دلیل عمل نکردن به قوانین بین المللی در رابطه با کاهش گازهای گلخانه‌ای به دیوان عالی شکایت خواهند کرد.

سازمان‌های زیست‌محیطی ادعا می‌کنند که سیاست آب و هوای اسرائیل در تضاد با قانون اساسی است. به گفته این نهادهای زیست محیطی بدون اقدامات مهم و مؤثر، سلامت عمومی در معرض آسیب‌های جدی است.

سازمان‌های زیست‌محیطی «راند گرین» و «اعتراض جوانان به اقلیم» به همراه سازمان «شهروندان سن سوم»، شکایت خود را علیه دولت به طور عام و علیه وزرای انرژی،‌ محیط زیست و بهداشت به طور خاص در 18 سپتامبر به دادگاه عالی ارائه خواهند کرد.

Capture1 73
راهپیمایی فعالان زیست محیطی به اقدامات دولت

در این دادخواست از دیوان عالی خواسته شده است طبق دستوری مشروط دولت را ملزم به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اسرائیل تا سال 2030 تا 43 درصد در مقایسه با سطح انتشار در سال 2019 کند. توافقی که همه کشورها را ملزم به اتخاذ تدابیر شدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به منظور مقابله با گرمایش جهانی زمین می‌کند.

اسرائیل کشوری است که سطوح متوسطی از گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کند، اما تنها کشوری است که انتشار گازهای گلخانه‌ای آن در حال افزایش است.

دادخواست دهندگان اعلام کردند که این حداقل هدف برای کاهش برخی از شدیدترین آسیب پذیری‌های پیامدهای بحران آب و هوا در زندگی انسان و حق سلامت ساکنان اسرائیل است. وکلایی از کلینیک عدالت محیطی و حمایت از حقوق حیوانات در دانشکده حقوق دانشگاه تل آویو این دادخواست را تهیه کرده‌اند.

خواهان‌ها بر اساس سه دلیل قانونی دادخواست خود را تنظیم کرده‌اند:

♦ اول اینکه دولت اسرائیل قانون اساسی درباره کرامت و آزادی انسان را که حق یک فرد است، نقض می‌کند.

♦ دوم اینکه بدون انجام اقدامات چشمگیرانه آسیب به سلامت عمومی بدتر خواهد شد.

♦ و سوم نقض وظیفه دولت در حفظ حرمت و آزادی نسل جوان و نسل‌های آینده است، زمانی که عواقب تغییرات آب و هوایی بر ده‌ها هزار نفر بدتر خواهد شد و کسانی که هزینه اصلی را متحمل می شوند کودکان و جوانان هستند.

علاوه بر این، دادخواست ادعا می‌کند که در عصر بحران آب و هوا، حق برخورداری از محیط زیست مناسب باید به عنوان حقی که به خودی خود پابرجاست به رسمیت شناخته شود.

ده‌ها نوجوان از سراسر اراضی اشغالی این هفته در اعتراض به بی‌توجهی جنایتکارانه دولت در رسیدگی به بحران آب‌وهوایی، از ساختمان‌های دولتی در اورشلیم به سمت دیوان عالی راهپیمایی کردند.

یکی از اعضای فعال در «سازمان اعتراض جوانان به اقلیم»گفت: دولت ما را نادیده می‌گیرد. مدیر سازمان «گرین ترند» نیز گفت: ما یک طومار تاریخی با هدف اجرای عدالت و حفاظت از سلامت و جان همه ساکنان اسرائیل ارسال می کنیم. کسانی که بیشترین هزینه را برای خسارات بحران آب و هوا خواهند پرداخت جوانان، سالمندان، فقرا و بیماران هستند. خواسته ما این است که دولت طبق قراردادهای بین المللی که اسرائیل نیز آن را امضا کرده است عمل کند.

لینک خبر: https://www-maariv-co-il.translate.goog/news/environment/Article-1035960

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش‌ها به وحشی‌گری چهار نوجوان صهیونیست؛ بزرگ کردن فرزند در اسرائیل بسیار ترسناک است!

خواندن مطلب بعدی ←

توقف بودجه دانشمندان بازگشته به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *