۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نماینده سابق کنست، افراطی ارتدوکس را یک جمعیت انگلی در اسرائیل توصیف کرد.

یائیر گولان معاون و نماینده سابق کنست در یک بیانیه نژادپرستانه و تحریک آمیز جامعه افراطی ارتدوکس را انگل جامعه اسرائیل خواند.

Capture1 78

معاون رئیس دفتر و نماینده سابق کنست، یائیر گولان، روز گذشته به بخش افراطی ارتدوکس حمله کرد و مدعی شد که این بخش یک جمعیت انگلی در اسرائیل است.

یایر گولان با اشاره به اینکه امکان نگه داشتن جمعیت عظیمی که با سرعت رشد می‌کنند غیرممکن است، تصریح کرد: افراطی ارتدوکس ما را به نقطه تصمیم‌گیری رساند.

گولان در مورد افراطی‌های ارتدوکس گفت: من فکر می‌کنم افراطی ارتدوکس، ما را به این نقطه تصمیم‌گیری رساند، آیا این کشور حقوق و وظایف برابر دارد یا کشوری است که علیه کل بخش‌ها تبعیض قائل است؟

به دنبال سخنان او، یک سازمان در تسلمو شکایتی را به پلیس و بازرس داد و خواستار آغاز تحقیقات جنایی علیه او به دلیل تحریک، نژادپرستی و فتنه‌جویی شد.

در نامه‌ای که توسط شای گلیک، مدیر عامل این سازمان ارسال شده، نوشته شده است: تحریک علیه مردم افراطی ارتدوکس برای مدت طولانی بیداد می‌کند و هیچ کس مانع آن نشده است. این بار به نظر می‌رسد که این تحریک به مکان‌های ضدیهودی لغزیده است.

به گفته گلیک، این یک بیانیه نژادپرستانه و تحریک آمیز است و در مجموع این بیانیه در مورد یهودیان اروپا و سایر کشورها و البته توسط آلمانی‌ها گفته شد که بارها یهودیان را به عنوان انگل‌هایی معرفی کردند که زندگی می‌کنند و مردم محلی را می مکند و می مکند. در برابر این سخنان نمی‌توان سکوت کرد.

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/613588

→ خواندن مطلب قبلی

توقف بودجه دانشمندان بازگشته به اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

اسموتریچ و بن‌گویر تهدید کردند، نتانیاهو تکذیب کرد: ما به تشکیلات خودگردان سلاح انتقال نداده‌ایم.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *