۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکنش‌ها به وحشی‌گری چهار نوجوان صهیونیست؛ بزرگ کردن فرزند در اسرائیل بسیار ترسناک است!

ضرب و شتم یک نوجوان توسط چهار نوجوان 15 تا 17 ساله واکنش‌های بسیاری را در جامعه اسرائیل به همراه داشت.

ویدئوهای هولناکی در روزهای اخیر در اینترنت دست به دست می‌شود که مستند ضرب و جرح شدید یک نوجوان توسط همسالان خود است.

این فیلم واکنش جامعه صهیونیستی را برانگیخت. حتی افراد مشهور نیز نسبت به صحنه‌های وحشیانه آن بی‌تفاوت نماندند و در شبکه‌های اجتماعی ناراحتی خود را از این وضعیت ابراز کردند.

تنها دو هفته از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد و فیلم‌های زیادی از چند روز گذشته در شبکه‌های مجازی پخش شد که در آن نوجوانان در حال ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز علیه همسالان خود در داخل کلاس و در فضای عمومی دیده می‌شوند. فیلم‌های ضبط شده توسط نوجوانان در فضای مجازی پخش شد و صحنه‌های خشن آن مردم را شوکه کرد.

شدت خشونت در این فیلم به گونه‌ای بود که حتی سلبریتی‌ها هم نتوانستند نسبت به این حادثه بی‌تفاوت باشند. بسیاری از آنها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به فیلم‌ها و وضعیت نوجوانان واکنش نشان دادند:

گال ملکا – بازیگر – در حالی‌که می‌گریست،‌ گفت: بعد از ویدیوی دیروز، نتوانستم بخوابم، نمی‌توانم جلوی گریه‌ام را بگیرم. سخت است. از دیدن چنین صحنه‌هایی در مدارس بین بچه‌ها و مورد ضرب و شتم قرار گرفتن نوجوانان توسط همسالانشان بسیار متأثر هستم و نمی‌توانم شاهد چنین رفتارهایی باشم.

در چه دنیایی زندگی می‌کنیم که نیاز به ضرب و شتم یک نوجوان است؟ من به برادر کوچکم فکر می‌کنم و اگر چنین اتفاقی برای او بیفتد دیوانه می‌شوم. نمی‌خواهم به آن فکر کنم. پدر و مادری که دیدند فرزندشان اینطور کتک خورده و کاری از دستشان برنمی‌آید، نمی‌توانند به سراغ بچه دیگر بروند و او را تکه تکه کنند، واقعاً امیدوارم عدالت در مورد این نوجوانان اجرا شود و من به همه بچه‌هایی که دنبال کننده من هستند، می‌گویم: خشونت حرام است!

دانیل گرینبرگ – خواننده – نیز در واکنش به این ویدئوی خشونت‌بار گفت: شوکه شدم! نوجوانانی بی‌ارزش. همیشه از جنایتکاران در مدرسه متنفر بودم. والدین عزیز، فرزندانتان را نادیده نگیرید، شما آینه آنها هستید. روی ارزش‌ها و احترام به دیگران سرمایه گذاری کنید.

وی افزود: روش هاشانا و یوم کیپور نزدیک است به جای اینکه نوجوانان یاد بگیرند که با هم متحد شوند، به چنین شرارتی رسیدیم، واقعاً مایه شرمساری است.

هنرمند دیگری نوشت: شوکه شدم! مشکل این است که بازدارنده‌ای وجود نخواهد داشت و آنها یاد نمی‌گیرند و این حادثه تکرار خواهد شد. بزرگ کردن بچه‌ها در اینجا غم‌انگیز و ترسناک است!

دون لنی گابای با انتشار نوشته‌ای گفت: ما داریم نسلی از بچه‌های لعنتی بدون ارزش، بدون اخلاق، بدون قلب و احترام تربیت می‌کنیم که فکر می‌کنند احترام با خشونت و ارعاب به دست می‌آید. دلم از فکر کردن به این کودک می‌شکند.

بازیگر زن اسرائیلی نیز با اشاره به ترس و واهمه والدین نوشت: من دو روز است که از تماشای ویدیوهای این پسر بیچاره که یک دسته جانور تصمیم گرفتند برای ضعیفان ابرقهرمان شوند، افسرده شده‌ام. پسرم را به مدرسه فرستادم، این بازی اجتماعی شروع می‌شود و من از شدت نگرانی دارم می‌میرم.

دوشنبه گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن چهار نوجوان 15 تا 17 ساله به طرز وحشیانه‌ای یکی از همسالان خود را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این حادثه نگرانی گسترده‌ای را در میان خانواده‌های صهیونیست برانگیخت.

لینک خبر: https://celebs.walla.co.il/item/3609084

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

باز هم قانون تاریک خدمت سربازی؛ دانشجوی یشیوا دستگیر شد،‌ خریدی‌ها تهدید به تظاهرات کردند

خواندن مطلب بعدی ←

شکایت سازمان‌های محیط زیستی در اراضی اشغالی از دولت نتانیاهو به دیوان عالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *