امیر اوهانا از تشکیل دادگاه جایگزین در صورت رد قانون لغو برهان معقولیت خبر داد

رئیس کنست رژیم صهیونیستی، امیر اوهانا، در مصاحبه‌ای با وای نت گفت:«اگر دیوان عالی بند لغو برهان معقولیت را نپذیرد، با دادگاهی جایگزین، اقدام خواهیم کرد.»

اورشلیم پست از وای نت گزارش داد که اوهانا قصد دارد یک دادگاه قانون اساسی بدون قضات تشکیل دهد. در واقع این دادگاه، جایگزین دیوان عالی خواهد شد، اما لطمه‌ای به دیوان‌ عالی نخواهد زد. اوهانا این ایده را یکی از راهکارهای مقابله با [ دیکتاتوری ] دیوان عالی توصیف کرد.

Capture1 83
امیر اوهانا، رئیس کنست

تشکیل دادگاه قانون اساسی

وی تصریح کرد: با اینکه رژیم صهیونیستی فاقد قانون‌ اساسی است اما در دادگاه مذکور به موضوعاتی چون ارزش‌ها، جهان‌بینی و مفاهیمی از جنس ایدئولوژی می‌پردازند.

قضات در این دادگاه امتیازی نخواهند داشت اما نمایندگان عمومی از حوزه‌های متفاوت می‌‌توانند در دادگاه حضور یابند. وی افزود که این یکی‌ از لوایحی است که در صورت لزوم مورد بحث قرار خواهد گرفت.

Capture1 69

به گزارش اورشلیم پست، اوهانا مترصد است تا به دیوان عالی هشدار دهد که رد قانون لغو برهان معقولیت می‌تواند منجر به بحران در قانون‌ اساسی شود.

وی افزود: من امیدوارم دیوان عالی با درک محدودیت‌ اختیارات خود از این بحران جلوگیری کند. نهایت قدرت، اقتدار در دموکراسی است. کنست و دولت آن را به خوبی درک می‌کنند. امیدوارم دیوان عالی نیز این موضوع را بفهمد.

لینک خبر:  https://m.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-759013

 

→ خواندن مطلب قبلی

اسموتریچ و بن‌گویر تهدید کردند، نتانیاهو تکذیب کرد: ما به تشکیلات خودگردان سلاح انتقال نداده‌ایم.

خواندن مطلب بعدی ←

طرح تبعیض‌آمیز توزیع کوپن‌های غذایی تصویب شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *