۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراض به اعلام استقلال؛ مجسمه بن گوریون آتش زده شد

منابع صهیونیستی گزارش دادند سحرگاه روز شنبه مجسمه بن گوریون در تفرجگاهی در تل آویو آتش زده شد.

Capture1 97

خبرگزاری کان با این پرسش که آتش زدن مجسمه بن گوریون کنایه به اعلام استقلال؟ نوشت: هنوز مشخص نیست که چه کسی مجسمه را آتش زده و با چه هدفی این کار را کرده است؟

مجسمه دیوید بن گوریون اولین نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی را سحرگاه شنبه در ساحل بوگارشوف تل آویو آتش زدند. هنوز معلوم نیست چه کسی و با چه نیتی این اقدام را انجام داده است.

Capture1 95مجسمه بن گوریون در ساحل تل آویو

ران هولدای، شهردار تل آویو، در صفحه فیس بوک خود نوشت که آنها در اسرع وقت مجسمه را بازسازی خواهند کرد تا در سریع ترین زمان ممکن دوباره ایستاده و به شادی بازگردد.

پس از آتش زدن مجسمه، اعضای خانواده بن گوریون تصمیم گرفتند امنیت اطراف خانه شخصی نخست وزیر سابق را افزایش دهند.

خانواده بن گوریون در بیانیه‌ای اعلام کردند: مایه تأسف است که می‌بینیم گفتمان اعتراضی در جامعه اسرائیل نسبت به نمادها و بنیانگذاران این کشور شکل می‌گیرد. به عنوان بخشی از این روند غم انگیز، دیدن این اقدام غم انگیز است. یک مجسمه را می‌توان ترمیم کرد، اما جامعه‌ای که احترام به گذشته خود را از دست می‌دهد، جامعه‌ای است که آینده آن تار است و بازسازی آن دشوار خواهد بود.

Capture1 96

هولدای افزود: بسیار ناراحت کننده است که در آغاز سال جدید شخصی تصمیم گرفت به یکی از محبوب‌ترین مجسمه‌ها، مجسمه نماد استقلال اسرائیل آسیب برساند.

گفتنی است مجسمه بن گوریون به صورت وارونه در تفرجگاهی در تل آویو برپا بود. بن گوریون اولین کسی بود که سند اعلامیه استقلال را امضا کرد و اولین عکس ایستاده روی سر او در سال 1957 در ساحل گرفته شد.

سوزاندن مجسمه چند روز پس از جلسه دیوان عالی درباره قانون لغو برهان معقولیت و جلسه علنی موضوع اعلامیه استقلال پس از آن بود که نماینده دولت، وکیل ایلان بومباچ، به این جلسه حمله کرد و گفت: آیا 37 نفری که با عجله اعلامیه استقلال را امضا کردند به ما دستبند خواهند زد؟ آنها نماینده کل جامعه نیستند! قضات در پاسخ به او گفتند: به سند احترام بگذار!

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/local/533187

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

حمله هوایی ارتش اشغالگر صهیونیستی به غلاف غزه

خواندن مطلب بعدی ←

اسرائیل: این بار هم می‌توان برنامه هسته‌ای عربستان را مخفیانه مدیریت کنیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *