۳۰ شهریور ۱۴۰۳

7 اسرائیلی در اوکراین به جرم حمل مواد مخدر و تصادف خودرو دستگیر شدند

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی، روز پنج شنبه هفت اسرائیلی که برای زیارت به شهر اومان در اوکراین رفته بودند، به جرم حمل مواد مخدر و تصادف دستگیر شدند.

اسرائیل تایمز گزارش داد چهار نفر به جرم حمل مواد مخدر در گذرگاهی نزدیک مرز مولداوی بازداشت شدند. سه نفر دیگر نیز پس از تصادف مرگبار یک اتومبیل که منجر به کشته شدن یک زن اوکراینی شد، توسط پلیس محلی دستگیر شدند.

اسرائیل تایمز به نقل از کانال 12 گزارش داد که از میان چهار نفری که به اتهام حمل مواد مخدر از نوع حشیش دستگیر شده‌اند، یکی با پسر هشت ساله خود در سفر بوده است که به همراه پدرش در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

Capture2 45

بر اساس این گزارش‌ها، کنسول اسرائیل در اومان و وزارت خارجه اسرائیل از دستگیری‌ها مطلع بودند در حال بررسی پرونده‌ها هستند.

هر هفت اسرائیلی دستگیر شده روز پنجشنبه برای زیارت سالانه یهودیان به اومان در این کشور بودند. هزاران یهودی عمدتاً ارتدوکس پیش از سال نو به آنجا سفر می‌کنند تا تعطیلات مذهبی را در شهر اومان اوکراین که یکی از مراکز حسیدی‌ها است جشن بگیرند.

اومان از دیرباز یک مکان زیارتی بوده است. این شهر زادگاه خاخام ناچمان برسلوف، یکی از بنیانگذاران جنبش حسیدی یهودی است.

اسرائیل یکی از معدود کشورهایی است که روابط نسبتاً خوبی با اوکراین دارد.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/7-israelis-on-pilgrimage-to-uman-arrested-in-ukraine-over-drug-possession-car-crash

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل: این بار هم می‌توان برنامه هسته‌ای عربستان را مخفیانه مدیریت کنیم

خواندن مطلب بعدی ←

نیروهای اشغالگر صهیونیستی مسجد ابراهیمی را به بهانه تعطیلات بستند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *