۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شهردار یاونه اسرائیل کاتز را به دلیل قطع برق تهدید کرد

شهردار یاونه نامه‌ای به کاتز نوشت و خواستار حل و فصل قطعی برق شد که یاونه سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

 

552961
      نمایی از شهر یاونه، در مرکز اسرائیل

شهردار یاونه (رویی گابی) از وزیر انرژی و زیرساخت، (کاتز)، خواستار ایجاد یک کمیته بازرسی “دقیق و فوری” با توجه به بسیاری از نقص‌ها و قطعی برق در شهر یاونه (شهری در ناحیه مرکزی اسرائیل است) شد.

بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط شهرداری و انتقال آن به شرکت برق، میلیون ها مثقال خسارت مالی به ساکنان شهر وارد شده است.

شهردار هشدار داد: “ترس جدی از آسیب به جسم و روح وجود دارد. قطعی برق ساکنانی را که دارای دستگاه تنفس مصنوعی و یا کسانی که فوبیا دارند، در معرض خطر قرار می‌دهد.”

این نامه همچنین به مدیر عامل سازمان برق، (امیر شاویت)، و مدیر عامل شرکت برق، (مئیر اشپیگلر) ارسال شد و به شدت از هر دو مدیر عامل انتقاد کرد.

در جلسه 30 ژوئن شرکت برق قول داد که بلافاصله خطوط برق را جایگزین و زیرساخت ها را بهبود خواهد بخشید. با این حال از زمان این نشست که حدود دو ماه پیش برگزار شد، بیش از 20 مورد قطع برق در یاون رخ داده است.

شهردار در نامه خود از وزیر نیرو و امور زیربنایی خواست به موضوع رسیدگی کند و یک کمیته بازرسی فوری برای این موضوع تعیین کند.

“در فصل زمستان، ما پاسخ هایی دریافت کردیم که بادها و آب و هوای تغییر یافته در سطح جهانی منشأ خرابی‌ها هستند و تعویض فوری خطوط برق منجر به بهبود می‌شود. اکنون می‌دانیم که حتی در تابستان قطعی برق متعدد است و شهر یاونه برق و سرویس دهی منظم و معقول ندارد و تعداد قطعی برق نشان می دهد که انگار هیچ کاری انجام نشده است.

ساکنان یاونه بارها و بارها بدون برق رها شدند

در این نامه فهرست بلندبالایی از قطعی‌های برق که فقط در دو ماه گذشته ثبت شده و ده ها قطع برق در چند سال گذشته قبل از آن بدون هشدار و بدون هیچ دلیل مشخصی ثبت شده است، شرح داده است.

شهرداری فهرست مفصلی از صدها گزارش ساکنان از جمله مکاتبه با مراکز خدماتی را در اختیار دارد. هیچ یک از ساکنان در پاسخ به گزارش های آنها کمک دریافت نکردند.

همچنین شهردار گفت: “ساکنان شهر در اثر این قطعی‌های متعدد برق که بیشتر آنها بدون اطلاع قبلی است، دچار خسارت می‌شوند و بیم صدمات جسمی و روحی وجود دارد. ما سؤالات زیادی از ساکنانی دریافت کرده ایم که دستگاه تنفس مصنوعی دارند یا به داروهای نجات دهنده نیاز دارند. هر قطع برق، به ویژه بدون هشدار قبلی، خطرات جانی را به همراه دارد. ما خواستار تشکیل کمیته بازرسی دقیق و فوری و اقدامات عاجل برای جلوگیری از تکرار قطعی برق هستیم. ما خواستار انجام مقدمات زمستانی از جمله هرس انشعابات و هشدار سریع به صاحبان خانه‌های خصوصی هستیم. تا زمانی که پاسخ قانع کننده و اقدام سریع برای رفع فوری مشکل دریافت نکنم، شهرداری با تمام امکاناتی که در اختیار دارد طبق قانون از جمله مراحل قانونی اقدام خواهد کرد.”

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-759410

→ خواندن مطلب قبلی

نیروهای اشغالگر صهیونیستی مسجد ابراهیمی را به بهانه تعطیلات بستند

خواندن مطلب بعدی ←

پایان سال عبری با افزایش بیش از حد شاخص تورم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *