کابینه افراطی رژیم صهیونیستی لایحه نصب دوربین‌های نظارتی را تصویب کرد

کمیسیون وزرای دولت نتانیاهو، امروز (دوشنبه) لایحه قرار دادن دوربین‌های تشخیص چهره در فضاهای عمومی را تصویب کرد.

به گزارش صهیون 24 شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد: دولت پیش‌نویس قانون ارائه شده توسط وزیر امنیت ملی، ایتامار بن‌گویر، و وزیر دادگستری، یاریو لوین، را به عنوان گامی جدید در قوانین دولت راستگرای اسرائیل، تصویب کرد.

Capture2 52

این قانون به پلیس اجازه می‌دهد از دوربین‌های تشخیص چهره در مکان‌های عمومی از جمله مکان‌های تظاهرات و اعتراض استفاده کند.

شایان ذکر است که این موضوع به دلیل تعمیم متن قانون پیشنهادی و عدم وجود نهاد نظارتی مستقل بر این قانون، موجی از ترس را نسبت به حریم خصوصی به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری شبکه 12، در پیش‌نویس اولیه این قانون تصریح شده است که تصمیم برای استفاده از دوربین‌های تشخیص چهره منوط به تایید یک افسر پلیس بدون تعیین درجه او خواهد بود.

منابع اسرائیلی اشاره کردند که این قانون علاوه بر قانون «بازرسی» که به پلیس اختیار می‌دهد تا دستگاه‌های آن‌ها را بازرسی کند، در قالب یک بسته قانونی توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، با هدف مبارزه با جرم و جنایت در جامعه عربِ مظنون به دست داشتن در جرایم جدی ارائه می‌شود.

منابع عبری به انتقادات گسترده از این پیش‌نویس قانون به دلیل ترس از آسیب به حریم خصوصی و به دلیل ضعف نظارتی اعمال شده توسط قانون بر استفاده پلیس از دوربین اشاره کرد. بر اساس این پیش‌نویس قانون، نصب دوربین‌ها با هدف پیشگیری، خنثی کردن، یا کشف جرایم انجام می‌شود.

Capture1 113

هدف این دوربین‌ها نیز تعیین مکان افراد گمشده و اجرای دستور ممنوعیت ورود یا محرومیت از مکان‌های عمومی است.

طبق این لایحه قانون به پلیس اجازه می دهد هشدار را از دوربین‌ها در مورد حضور یک فرد خاص در منطقه‌ای که از آن عکس گرفته می‌شود، دریافت کند. کمیسر شبتای این دوربین‌ها را ابزاری نجات بخش توصیف کرد که برای مبارزه با جنایات سازمان‌یافته الزامی است.

چرا باید از نصب دوربین‌های نظارتی نگران بود؟

این پیشنهاد نگرانی‌های مختلفی را در مورد نقض حریم خصوصی توسط پلیس ایجاد کرد. دکتر شوارتز آلتشولر در این خصوص نوشت: قدرت یک دوربین بیومتریک فقط این نیست که بداند او کی بود، کی بود و کجا بود. او تشخیص می‌دهد که چه کسی خسته و چه کسی عصبانی است!

وی افزود: شما نمی‌توانید از آن فرار کنید اگر مجبور باشید به سوپرمارکت، اداره پست یا هر جایی بروید، نمی‌توانید از آن فرار کنید. آنها در فضای عمومی عکس می‌گیرند. این ابزارِ به خصوص توهین آمیز است!

نکته دیگر اینکه مشخص نیست که چه کسی بر عملکرد دوربین‌ها نظارت دارد؟ در اینجا قدرت زیادی برای پلیس برای جمع آوری اطلاعات عکاسی از فضای عمومی در مورد شهروندان اسرائیل وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این امکان وجود دارد که پلیس، بدون نظارت کافی، از یک سیستم فناوری بسیار تهاجمی برای اهداف نظارتی استفاده کند.

شایان ذکر است که قانون وجود نظارت یا یک نهاد قضایی را که بر استفاده پلیس از مواد ارائه شده توسط دوربین‌های نظارت صورت نظارت می‌کند تضمین نمی‌کند، در حالی‌که امکانات بسیار خوبی را در اختیار پلیس قرار می‌دهد و به آنها امکان دسترسی وسیع و آسان به مواد را می‌دهد. بدون سانسور قانون، پلیس را موظف کرده است که استفاده از این دوربین‌ها را سالی یک بار به مشاور حقوقی دولت اطلاع دهد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2023_q3/Article-620cd5987f7aa81026.htm?sCh=7bd56f39402f1810&pId=173193421&partner=lobby

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد و شکایت رسمی رژیم صهیونیستی از سفیر آلمان

خواندن مطلب بعدی ←

بازدید نتانیاهو و همسرش از کارخانه تسلا/ سفر کاری یا تعطیلات سال نو؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *