۳۰ شهریور ۱۴۰۳

لغو روادید کاغذی برای سفر به آمریکا

وزارت خارجه رژیم موقت صهیونیستی از لغو احتمالی روادید ورود صهیونیست‌ها به آمریکا خبر داد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرد: انتظار می‌رود ایالات متحده آمریکا در این هفته عدم نیاز اسرائیلی‌ها به روادید کاغذی را برای ورود به این کشور را اعلام کند‌ تا از این پس با هزینه‌های کمتر و با مجوز الکترونیکی به آمریکا سفر کنند.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: این یک خبر عالی برای همه شهروندان اسرائیلی است. در این صورت اسرائیلی‌ها می‌توانند بدون انتظار در صف‌های طولانی جهت دریافت ویزا، از ایالات متحده بازدید کنند.

روادید

همچنین اسرائیلی‌هایی که گذرنامه بیومتریک دارند می‌توانند ظرف 72 ساعت پس‌ از ارسال درخواست، ویزای خود را با مدت اعتبار 90 روز دریافت کنند. گفتنی است که این تصمیم تا چند هفته دیگر و احتمالا از ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

کوهن افزود: قراردادن اسرائیل در برنامه لغو روادید یک دستاورد دیپلماتیک است. لغو روادید به اقتصاد و گردشگری کمک می‌کند و بوروکراسی و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی از رئیس‌جهور آمریکا، جو بایدن و همتای خود آنتونی بیلکن به جهت حمایت و لغو روادید برای اسرائیلی‌ها  تشکر کزد همچنین از تلاش‌های تام نایدرز برای مدیریت این طرح به‌طور ویژه قدردانی به عمل آورد.

روادید آپارتایدی

آمریکا مایل است تا به همه شهروندان اراضی اشغالی اعم از فلسطینیان غزه و کرانه باختری اجازه ورود بدون ویزا را صادر کند اما رژیم صهیونیستی مدتهاست که محدودیت‌هایی را برای فلسطینیان اعمال کرده است. در ژوئیه سال جاری، رژیم صهیونیستی و آمریکا، توافقنامه‌ای در مورد تمدید امتیازات متقابل و برنامه معافیت روادید امضا کردند که به موجب آن دولت متعهد شد که به فلسطینی‌های دارای تابعیت آمریکایی اجازه ورود دهد. در حال حاضر یک برنامه آزمایشی برای فلسطینی‌ها ازجمله اهالی غزه اجرا می‌شود.

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-760410

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

روادید چه شد؟ /تناقض در گفتار دو وزیر امور خارجه آمریکا و اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

ترس نتانیاهو از پوتین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *