۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ورود سفیر عربستان به فلسطین

سفیر عربستان سعودی برای تقدیم استوارنامه خود به مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین وارد کرانه باختری شد.

Capture1 117

نایف السدیری، سفیر جدید عربستان در فلسطین از طریق اردن وارد کرانه باختری شد تا استوارنامه خود را به تشکیلات خودگردان فلسطین تقدیم کند. این درحالی است که عربستان به توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر شده است.

به‌گزارش خبرگزاری رسمی وفا، السدیری استوارنامه خود را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و ریاض المالکی، وزیر امور خارجه ارائه کرد و از عمق روابط ریشه‌دار، تاریخی و برادرانه که دو ملت را به هم پیوند می‌دهد، تمجید کرد.

السدیری به اظهارات هفته گذشته ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، که در آن علاقه شدید خود را به مسئله فلسطین و مردم فلسطین ابراز می‌کند، اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به بیانات فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در خصوص اهمیت حل موضوع فلسطین بر اساس راه‌ حل دو کشوری که منجر به تشکیل کشور فلسطین می‌شود، سخنانش را ادامه داد.

السدیری که سفیر عربستان در اردن است به تازگی به عنوان اولین سفیر غیر مقیم عربستان در فلسطین و سرکنسول عربستان در بیت المقدس منصوب شد

این ملاقات در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی و عربستان با میانجیگری آمریکا به امضای توافق عادی‌سازی روابط نزدیک می‌شوند. بر اساس این توافق ریاض باید از درخواست قبلی خود پیش از عادی‌سازی روابط برای تشکیل کشور فلسطین صرف نظر کند. با این حال، طبق گزارش‌ها، سعودی‌ها به‌ عنوان بخشی از این توافق همچنان خواستار امتیازات قابل توجه رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها هستند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/new-saudi-ambassador-arrives-in-ramallah-expresses-support-for-palestinian-state

→ خواندن مطلب قبلی

ترس نتانیاهو از پوتین

خواندن مطلب بعدی ←

درباره پرونده پزشکی نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *