۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رکود سرمایه‌گذاری در رژیم صهیونیستی

سرمایه‌گذاری در رژیم صهیونیستی در سه ماهه سوم سال 20 درصد کاهش یافت.

مؤسسه سیاست استارت‌ آپ‌های ملی رژیم صهیونیستی (SPNI)، از کاهش 20 درصدی سرمایه‌گذاری‌ها در مدت زمان بین سه‌ماهه دوم و سه‌ماهه سوم سال 2023 خبر داد.

به گزارش این مؤسسه، نرخ معاملات از ماه ژوئیه تا سپتامبر 50 درصد کاهش یافت و از 131 به 77 رسیده است.

این سازمان در گزارش خود قید کرد: سیاست اصلی ما نسبت به سه ماه گذشته تغییر نکرده است و به‌طور کلی دستیابی به توافق گسترده درباره اصلاحات قضایی نیز هیچ تحولی برای برگرداندن ثبات به اقتصاد، خصوصا در زمینه فناوری روز اسرائیل، ایجاد نمی‌کند. هر سناریوی دیگری به عدم اعتماد میان دولت و فناوری پیشرفته می‌انجامد و موجب بی‌ثباتی و ادامه یافتن روند منفی خواهد شد. باتوجه به شدت بحران فعلی، توقف اصلاحات قضایی نیز اوضاع را فورا به حالت پیشین بازنمی‌گرداند. سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نیز در حاشیه منتظرند تا ببینند در نهایت چه اتفاقی می‌افتد.

سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های رژیم صهیونیستی در سه‌ماهه چهارم سال 2021 به رقم 9.3 میلیارد دلار رسید و در این زمینه رژیم صهیونیستی به‌طرز قابل‌توجهی از آمریکا و اروپا پیشی گرفت. با این حال از آن زمان تاکنون، رژیم صهیونیستی رکود شدیدی را تجربه کرده است. داده‌های SPNI نشان می‌دهد که بین سه‌ماهه دوم و سوم سال جاری، این رژیم از اروپا عقب افتاده و از آمریکا جلوتر است.

درحالی‌که عدم فعالیت سرمایه‌گذاران ممکن است یکسان نباشد اما در هر صورت، برای سرمایه‌گذاران فعال نگران کننده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد صندوق‌های فعال رژیم صهیونیستی از سال‌های 2022 تا 2023 به میزان یک‌سوم کاهش داشته و تعداد صندوق‌های خارجی بیش‌ از 40 درصد کاهش یافته است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-761207

→ خواندن مطلب قبلی

پدیدارِ یوم کیپور و جنگ سال 1973 یوم کیپور

خواندن مطلب بعدی ←

حمله گافنی به مخالفان اصلاحات قانونی، در میان جنگ مذهبی هستیم!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *