۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نامزد شهرداری بئرشوع هشدار داد: « جناح چپ کنیسه‌ها را خواهند سوزاند»

بر اساس شکایت پلیس، شیمون بوکر (معاون شهردار بئرشوع) در تبلیغ خود از “زبان تحریک آمیز” استفاده کرده است.12055

شیمون بوکر (معاون شهردار بئرشوع) اخیراً تبلیغاتی را منتشر کرده است که به درگیری‌های یوم کیپور در دیزنگوف اشاره کرده و گفته است: “آیا این ماجرا به آتش زدن کنیسه‌ها ختم می‌شود؟ این رو خدا می‌دونه؛ اما قول می‌دهم این اتفاق در بئرشوع رخ نخواهد داد.”

ایدو آتیاس و تیمور میکائیلی، رؤسای بخشداری بئرشوع گزارشی علیه آگهی تبلیغاتی پخش شده به پلیس ارائه دادند و از شیمون بوکر شکایت کردند.

اما بوکر که حزبش (64 اختیارات) از حمایت لیکود برخوردار است که برای شورای شهر نامزد می شود، این ادعاها را رد کرد و به روزنامه معاریو گفت: “بئرشوع به مدت 75 سال شهر وحدت بین مردم سکولار، خریدی، صهیونیست‌های مذهبی و اکثریت ماسورتی (سنتی) بوده است تا اینکه اعتراضی نفرت‌انگیز را در شهر ایجاد کردند که علتش هم اتوبوس‌های معترضین از شهرهای مختلف و یا از کیبوتص‌هایی بود که به اینجا کشیده شد که نتیجه آن برگزاری اعتراضات در سال گذشته علیه هر چیزی که سمبل و بوی یهودیت بوده است را دیده‌ایم.”
وی در ادامه منظورش را از تبلیغ خود روشن کرد و گفت: “فکر نمی‌کنم اکنون کسی کنیسه را واقعاً آتش بزند. اما یک سال پیش ما حتی جرأت نمی‌کردیم در روز یادبود هولوکاست، یک جشن در شهر برگزار کنیم و این اتفاقاتی بود که خیلی زمان از آن نمی‌گذرد.”

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-761567

→ خواندن مطلب قبلی

پیام روشن OECD به دولت نتانیاهو برای کاهش بودجه خریدی‌ها و انتقال آن به جامعه عرب

خواندن مطلب بعدی ←

تمسخر حجاب همسر نماینده کنست در فضای مجازی!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *